"In ceea ce priveste legatura dintre Gara de Nord si Otopeni, Magistrala 6, asa cum este numita, dati-mi voie sa va spun ca un miliard si vreo 200 de milioane de euro cat este estimarea pentru aceasta magistrala, mie personal mi se pare uriasa, si eu nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta. Daca aceasta magistrala nu va face decat legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va ganditi ca nivelul maxim de pasageri pe care il poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care il are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo suta de ori mai mare. Suntem intr-o situatie usor delicata, pentru ca exista un contract cu japonezii, eu o sa propun Guvernului sa inlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pana aproape de aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si eventual sa o introducem in subteran, in zona aeroportului Otopeni, si sa avem o legatura de zece ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar", a spus ministrul, intr-o conferinta de presa, citat de Mediafax.

El a adaugat ca aceasta varianta este doar ideea sa si ca nu a fost discutata in amanunt cu premierul, urmand sa se stabileasca daca aceasta va fi considerata fezabila.

Fenechiu a reamintit ca autoritatile europene au aprobat finantarea infrastructurii metroului cu fonduri europene.
"Suntem in discutii cu companiile care lucreaza pe Magistrala 5, intreaga magistrala, si cu cei de la Max Boegl, si cu cei de la Astaldi, pentru a vedea daca dumnealor considera ca pot sa continue aceste contracte dupa normele si exigentele Comisiei Europene. Dupa cum stiti, Comisia Europeana ne cere contracte clare, fara ordine de variatii mari, lucrari de calitate si executate in timp. Daca isi vor asuma aceste lucruri, cele doua companii, cu siguranta in cel mai scurt timp vom demara activitatea, pe bani europeni. Daca nu, nu", a mai spus Fenechiu.

Metrorex a semnat in martie 2011 un contract pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consortiu condus de compania italiana Astaldi, termenul prevazut la vremea respectiva pentru deschiderea tronsonului fiind 2014.

Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fara TVA. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori.

Citeste si:

In aprilie 2011, asocierea Max Boegl Romania-Max Boegl Germania a fost selectata pentru constructia statiei si depoului Valea Ialomitei, parte a Magistralei 5, pentru 231,67 milioane lei.

Intrebat in luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea ca acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor.

Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.

Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.