El a declarat, joi, la conferinta cu tema "Romania investitiilor, Romania dezvoltarii", ca primul mare pericol pentru tara noastra il reprezinta faptul ca batalia politica si deciziile politice au intrat mai brutal ca niciodata peste zona economica si a investitiilor.

In acest context, Ponta a calificat drept "o mare prostie" mesajul dat investitorilor in cazul Rompetrol si o "miopie politica" respingerea legii minelor "Vreau sa spun inca o data, fara a fi niciun fel de polemica politica, ci doar o constatare: cred ca, dintr-un motiv de batalie politica, sa ratezi posibilitatea unei investitii de peste un miliard de dolari din partea unei mari companii cum este KazMunaiGas si sa risti sa bagi in insolventa unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul tarii cred ca este o mare prostie si cred ca mesajul dat in general investitorilor este un mesaj extrem de negativ. Cred ca, dintr-o miopie politica, sa respingi o lege cum e legea minelor, care se referea nu doar la Rosia Montana, se referea la Remin Baia Mare, se referea la Cuprumin, la un potential pe care Romania il are si pe care nu il foloseste, da, cred ca este o miopie politica si un mesaj foarte slab, foarte rau. Cred ca sa transformi, dupa reforme structurale de succes, cum au fost cele din energie - si ma refer aici la Romgaz, anul acest a fost prima companie romaneasca listata cu suscces la Londra, la fel va fi Hidroelectrica, sunt convins, la fel va fi Eelectrica, la a fel a fost Transgaz sau Transelectrica, nu doar in Guvernul actual, ci si in mandatele anterioare - sa transformi un proces de privatizare cum a fost CFR Marfa intr-o batalie politica oarba e un mesaj foarte rau", a sustinut Ponta.

El a adaugat ca este obligatia Guvernului in primul rand, prin moderatie si mai multa intelepciune, sa incerce sa apere anul viitor, unul complicat din punct de vedere politic, marile proiecte economice, investitiile importante, marii investitori din Romania, fie ca este vorba de investitori straini sau romani. Potrivit lui Ponta, al doilea mare pericol este acela al incapacitatii autoritatilor de a asuma proiecte pe termen lung.

Citeste si:

El a dat ca exemplu proiectul dezvoltarii infrastructurii rutiere, prezentat recent de Guvern, si a afirmat ca a fost elaborat timp de un an si jumatate, cu fosti si actuali ministri, in consultare cu comisarul european pentru Transporturi, pentru ca imediat dupa prezentare "oameni mai destepti" sa arate cat de rau este. Ponta a opinat ca in acest mod, daca proiectul va fi inceput in 2014, el ar putea fi schimbat de un eventual alt guvern in 2016, pentru ca un alt posibil guvern sa il abandoneze pe cel anterior si sa inceapa altul.

Ponta a subliniat ca Romania trebuie sa aiba capacitatea sa elimine aceste mari proiecte din batalia politica, astfel incat investitorii sa aiba siguranta dezvoltarii proiectelor proprii. In acest context, Ponta a propus pentru 2015 o noua reuniune asemanatoare celei de la Snagov din 1995, cand toti liderii politici au convenit aderarea Romaniei la NATO si UE, dar de data aceasta pe tema dezvoltarii economice.

"Sunt absolut convins ca, undeva in ianuarie 2015, indiferent din pozitia in care eu sau altcineva va fi, cred ca trebuie sa avem o noua intalnire de la Snagov. Cred ca trebuie sa avem in 2015 acel moment legat de directiile de dezvoltare economica ale Romaniei", a afirmat premierul, adaugand ca reuniunea ar fi dificil de organizat in alta perioada, din cauza alegerilor.