Potrivit proiectului de hotarare de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), pentru finantarea unor proiecte de investitii in infrastructura de transport bugetul ministerului de resort va fi suplimentat cu 1.371.401.000 lei din Fondul National de Dezvoltare.

Astfel, se va aloca peste un miliard de lei pentru derularea a 30 de proiecte de infrastructura rutiera, 264,7 milioane lei pentru trei proiecte de infrastructura de transport care au avut asigurate doar o parte din finantare si 47,6 milioane lei pentru trei proiecte de infrastructura navala, anunta NewsIn.

Printre proiectele rutiere care vor fi finantate din banii obtinuti din privatizari se numara constructia tronsonului Bucuresti-Ploiesti, parte a autostrazii Bucuresti-Brasov, pentru care vor fi alocate peste 211 milioane lei.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat la sfarsitul lunii ianuarie ca nu au fost alocate fonduri de la buget pentru constructia acestui transon. "Nu avem bani alocati in bugetul pe 2007 pentru aceste lucrari. Exista Fondul de Dezvoltare provenit din marile privatizari pentru cele mai importante proiecte din infrastructura. Exista posibilitatea legala sa primim bani mai multi, dar si mai putini, intrucat in domeniul constructiilor lucrarile se intind pe trei sau patru ani si pot aparea mereu chestiuni ascunse, de exemplu sapi si gasesti o fundatie", a explicat ministrul Berceanu. La inceputul lunii septembrie, consortiul condus de Euroconstruct a castigat licitatia pentru construirea tronsonului Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov, cu o oferta de 200 de milioane de euro.

Ministrul de resort a mai spus la sfarsitul lunii ianuarie ca Eurconstruct a inceput pregatirile pentru construirea autostrazii Bucuresti-Brasov si ca lucrari vor fi incepute conform graficului.

Un alt proiect finantat din banii proveniti din marile privatizari va fi drumul expres Petea-Satu Mare -Baia Mare, valoarea investitiilor ridicandu-se la peste 363 milioane lei. De asemenea, vor fi alocate fonduri pentru reabilitarea DN 68A Lugoj-Ilia- 148,2 milioane lei, DN 10 Buzau-Brasov 123,5 milioane lei, DN 1A Centura Ploiesti Est-Sacele (Brasov) 264,7 milioane lei si DN 1A Buftea-Centura Ploiesti Vest- 28 milioane lei.

Citeste si:

Pentru modenizarea centurii rutiere a Capitalei A1-DN7 (vest) si DN 2-A2(est) se vor aloca aproximativ 53 milioane lei. Centura Bucuresti Sud intre A1-A2 va fi largita la patru benzi, ministerul transportului asigurand o finantare de 31,7 milioane lei, iar pentru largirea DN 73 la patru benzi si a drumului de legatura cu DN 73D la Mioveni se vor cheltui 63,5 milioane lei.

Din Fondul de Dezvoltare se va finanta si construirea a 21 de variante de ocolire, printre acestea numandu-se cele de la Oradea, Alba Iulia, Timisoara, Iasi, Cluj, Zalau, Suceava, Bistrita si Satu Mare.

MTCT va asigura finantarea si pentru programul de eliminare a efectelor calamitatilor naturale care va costa 36,6 milioane lei, cel pentru reabilitarea drumurilor nationale 210,5 milioane lei si cel de intretinere a drumurilor nationale 17,6 milioane lei.

Pentru dezvoltarea infrastructurii navale se vor sustine trei proiecte, respectiv unul pentru construirea podului rutier peste Canalul Dunare-Marea Neagra, investitiile ridicandu-se la 14,1 milioane lei, precum si unul pentru podul Constanta Sud si finalizarea constructiilor de acostare pentru dezvoltarea terminalelor specializate- 28,2 milioane lei. Cel de-al treilea proiect naval se refera la sistematizarea si consolidarea falezei portului Constanta pentru care se vor aloca 5,3 milioane lei.

Sumele din privatizare aflate in conturile Trezoreriei depasesc 3,2 miliarde euro, din care 2,2 miliarde euro reprezinta banii obtinuti din vanzarea pachetului de actiuni detinut la BCR de statul roman.

Fondul va fi folosit pentru suplimentarea banilor pentru marile proiecte de infrastructura, dupa cum a declara in 2006 ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. "Banii din privatizarea BCR, 2,2 miliarde de euro si banii din privatizarea Electrica, alte 800 de milioane, vor forma Fondul de Dezvoltare, iar in 2007, din acest Fond, Ministerul Transporturilor va mai cheltui inca un miliard de euro, in afara bugetului alocat. S-a ajuns la aceasta formula pentru ca alte domenii, precum sanatatea sau invatamantul nu puteau primi bani din acest fond", a afirmat Berceanu.