„Eu am spus inca din luna martie ca in Romania este criza politica. Cred ca si acum Romania este intr-o profunda criza. Nu suntem in situatia in care mediul economic sa fie independent de politic. Sunt tari in care pot sa cada guvernele de doua ori pe an si asta nu influenteaza economicul. in schimb, evenimentele politice care au zdruncinat Romania nu au afectat investitorii straini. Dar trebuie sa fim atenti, deoarece exista semnale ca unii s-ar putea retrage. Sa ne ferim de declaratii abrubte in domeniul economic. Am primit deja suficiente semnale ca trebuie sa fim mai atenti”, a declarat Winkler citat de NewsIn.

Iuliu Winkler, secretar de stat in cadrul Ministerului pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) si experti ai MIMMCTPL, Centrului Roman pentru Promovarea Comertului si Eximbank s-au intalnit joi cu reprezentanti ai firmelor din judetul Mures, exportatori in cadrul programului „Exportul Romanesc”. Participantii la seminar au abordat teme referitoare la masurile de stimulare a exporturilor propuse in Strategia Nationala de Export, instrumente de sustinere si promovare a exportului aflate in administrarea directa a MIMMCTPL, efectele trecerii la aplicarea politicii comerciale a UE asupra operatorilor economici romani si oportunitati de finantare pentru IMM-uri.

Iuliu Winkler a spus ca in prezent comertul exterior este concentrat in zona capitalei, ponderea Bucurestiului in exportul total al Romaniei fiind de 60% din numarul total al firmelor exportatoare si 20% din valoare. Secretarul de stat Winkler a prezentat un proiect de infiintare a consiliilor de export judetene. La nivel national judetul Mures se afla pe locul 15, cu o crestere de 4,98%, sub media nationala. Cea mai mare prabusire a exportului s-a inregistrat in judetele din Moldova, unde majoritatea inregistreaza valori negative ale balantei.

Iuliu Winkler a declarat ca acest lucru este determinat de declinul lohnului. „Lohnul paraseste Romania si acest lucru se vede cel mai bine in Moldova”, a spus Winkler. Secretarul de stat a adaugat ca ministerul stimuleaza mediile de afaceri sa regandeasca modul in care se deschid spre exterior cu produse de calitate si, pe cat posibil, cu marci proprii. in 2007 bugetul de promovare a exporturilor a crescut cu 7,3 procente fata de anul 2006, de la 23,4 milioane de lei la 25,1 milioane de lei.