Ministerul Transporturilor (MT) estima la inceputul acestui an ca in 2007 vor fi receptionate lucrarile la garile Galati, Oradea, Fetesti, Sibiu, Sighisoara, Drobeta Turnu-Severin, Bacau, Buzau, Brasov, Arad, Ploiesti Sud, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara si Craiova.

Cu toate acestea lucrarile au fost intarziate, constructorii solicitand amanarea termenelor de finalizare pe fondul unor probleme legate de obtinerea unor autorizatii sau modificari ale situatiei din teren. “Sunt in diferite stadii de executie. La aceasta data sunt unele finalizate, altele se afla in derulare. Statia din Arad a fost terminata in cursul saptamanii trecute. Ploiestiul Sud, Bacau, Buzau vor fi gata la 15 august, Sighisoara 31 iunie si cea de la Drobeta pe 30 iunie. Exista o serie de statii unde nu s-a putut respecta durata de executie din cauza problemelor care au aparut in timpul lucrarii, dar nu sunt diferente mari”, a declarat directorul CFR Infrastructura, Constantin Manea.

Calendarul stabilit la inceputul lucrarilor de Ministerul Transporturilor prevedea ca statia CF Sighisoara sa fie finalizata pe 30 mai 2006, Ploiesti Sud pe 30 iunie 2006, Bacau pe 30 august 2006, iar Drobeta Turnu-Severin pe 30 decembrie 2006.

In cazul statiei Oradea, firma de constructii Intracom Bucuresti a anuntat CFR Infrastructura ca nu se va putea finaliza proiectul la timp, respectiv 15 iunie, urmand ca noul termen sa fie 31 august 2007. Motivul a fost faptul ca primaria nu a acceptat solutia de culoare pentru fatade. Pe de alta parte, firma a reusit sa finalizeze pana acum doar structura de rezistenta, lucrarile in ceea ce priveste finisarea fatedei fiind realizate in proportie de 35%.

Citeste si:

Gara din Bacau avea ca termen de finalizare 15 august 2006, insa firma Vercon Bucuresti a obtinut cu intarziere de la primarie autorizatia de construire pentru extinderea retelei de distributie a gazelor. De asemenea, abia in luna aprilie 2007 constructorul a primit avizul din partea E-ON Gaz pentru proiectele pentru instalatiile de utilizare presiune joasa si de bransament la gaze. In aceste conditii, firma de constructii a cerut in luna mai 2007 prelungirea termenului de executie pana pe 31 august. La ora actuala, potrivit estimarilor Ministerului Transporturilor, instalatiile de telecomunicatii sunt realizate doar in proportie de aproximativ 30%, iar finisajele interioare si exterioare au fost terminate aproape pe jumatate.

Un caz special este gara din Galati a caror lucrari ar fi trebuit finalizate in noiembrie 2005. Lucrarile de constructie a noii gari de la Galati au inceput in 1990 si au fost sistate in 1997, prin hotarare de guvern, din lipsa de fonduri. Ele au fost reluate in 2000, tot prin hotarare de guvern, investitia totala fiind estimata la cinci milioane de euro. Statia a fost finalizata abia in martie 2007, insa statia nu poate fi utilizata la intreaga capacitate deoarece nu exista legatura cu liniile de cale ferata.

„Statia de la Galati este functionala, dar nu la intreaga capacitate. Sunt doua sau trei linii de legatura, dar tot in statia veche se desfasoara majoritatea activitatii. intr-adevar nu exista un complex de linii cum are orice statie mare. Este o legatura la noua gara, insa urmeaza in perioada urmatoare sa se dezvolte liniile de stationare, de primire-expediere etc. Ideea care a stat la baza reabilitarii, mai ales acesta pe Credit Suisse Boston, a fost sa se dezvolte spatiile comerciale care sa aduca prin valorificarea lor profit societatii. S-a pus acces pe spatiile comerciale, si nu pe dezvoltarea complexului de linii", a explicat Manea.