"Sistemul a fost implementat pentru inceput doar in trei judete pilot: Constanta, Buzau si Prahova si a fost considerat un succes. Putem spune ca acest nou serviciu este chiar o metoda de constrangere a angajatilor si colaboratorilor nostri pentru a nu mai gasi tot felul de motive in situatia in care nu au rezolvat la timp cerereile depuse. Speram ca va aduce transparenta totala in rezolvarea lucrarilor de catre angajatii Oficiilor de Cadastru si Publicitate Imobiliara", a declarat Tatu.
Prin intermediul noului serviciu, cetatenii pot urmarii situatia cererilor privind extrasul de carte funciara, intabularile, dezmembrarile, precum si celelalte lucrari care se depun la oficiile de cadastru din tara.
"Fiecare cetatean care va depune o lucrare la un Oficiu de Cadastru va primi un numar de inregistrare pentru documentatia depusa. Beneficiarul va putea astfel verifica pe site-ul ANCPI stadiul lucrarii introducand numele judetului, denumirea Biroului de Cadastru unde s-a inregistrat lucrarea, anul si numarul cererii. Acest proiect va fi pus in aplicare si in Capitala, insa din cauza volumului mare de cereri trebuie facute cateva modificari", a adaugat Tatu.
Noul serviciu a fost implementat la nivelul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, fara costuri suplimentare, de catre directia de IT a institutiei.
Directorul Agentiei mai spune ca volumul de cereri tranzactionat in medie difera de la un judet la altul, insa cele mai multe lucrari sunt inregistrate in continuare in Bucuresti, Ilfov, Timisoara si Constanta. "In Ilfov si Bucuresti, in medie, sunt inregistrate circa 500-700 de lucrari pe zi si chiar mai mult", a mai spus reprezentantul ANCPI.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: