Inelul feroviar Bucuresti Nord-Pajura-Mogosoaia exista si pe aceasta portiune urmeaza sa fie executate doar lucrari de modernizare. Linia noua va fi realizata de la iesirea din Mogosoaia pana la Aeroportul Henri Coanda si va fi paralela cu actuala linie Mogosoaia- Balotesti pana in dreptul kilometrului 16+500.

Printr-o curba la dreapta, aceasta se inscrie pe directia aeroportului, traversand subteran atat zona construita de langa DN1, cat si DN1. Pe traseul noii linii va exista un tunel care va avea lungimea de 1,12 kilometri.

Lungimea totala a liniei feroviare Bucuresti Nord- Aeroportul International Henri Coanda este de 18.925 kilometri, din care 13.865 kilometri pe linii de cale ferata deja existente si 5.06 kilometri linia noua.

Citeste si:

Valoarea estimata pentru realizarea proiectului este de peste 250 milioane de euro, ceea ce inseamna modernizari si imbunatatiti electrice, tehnice la linia veche cat si construirea noii linii, informeaza NewsIn.

In prezent, se afla in curs de elaborare studiul de fezabilitate, de catre SC Consis Proiect, pentru varianta de traseu desemnata finala ( Bucuresti Nord-Pajura-Mogosoaia- Aeroportul Henri Coanda), urmand ca in prioada urmatoare sa fie parcurse etapele intermediare in vederea promovarii hotararii de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico- economici pentru construirea liniei de cale ferata Bucuresti Nord- Aeroportul Otopeni.

Investitia va fi realizata in doi ani si jumatate dupa semnarea contractului de executie.