El a declarat ca 10-15% din salariatii industriei alimentare ar putea fi disponibilizati din cauza scaderii cererii din piata de profil.

"Pe fondul crizei, vanzarile de produse alimentare au scazut cu circa 10-15% in luna ianuarie 2009, comparativ cu anul precedent, ceea ce duce la o reducere a productiei si implicit a personalului. Principalele sectoare care sunt vizate sunt sectorul berii si bauturilor racoritoare. De asemenea, asistam la inchideri de schimburi in industria carnii si a procesarii laptelui" a spus Dragos Frumosu, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, circa 700-1.000 de angajati lucreaza doar cand sunt chemati de firma si li se va plati circa 75% din salariu.

De asemenea, directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe, a declarat ca, desi pana in prezent nu exista sesizari de reduceri ale personalului in industria viticola, este posibil ca in conditiile in care criza va continua firme mici din industrie sa faca disponibilizari.

Potrivit lui Gheorghe, in prezent sunt circa 500.000 de salariati in industria vinului.

Citeste si:

Produsele alimentare s-ar putea scumpi cu pana la 15% in circa o luna

Produsele din industria alimentara s-ar putea scumpi cu pana la 15% in circa o luna, pe fondul deprecierii monedei nationale, a mai spus Dragos Frumosu.

Acesta a explicat ca, la o deprecierea de 10% a monedei nationale care poate sa continue o luna sau doua, pretul anumitor produse alimetare se va majora cu un procent de 15%.

Principalul motiv al scumpirii este dependenta importului de materie prima
pentru produse alimentare.

"Importam 70% din carnea de porc necesara procesarii si consumului, circa 80% din legume si fructe, importam zahar brut pentru aproximativ 330.000 de tone de zahar rafinat, cam 20% din laptele destinat procesarii, iar acestea vor fi influentate de deprecierea leului", a mai spu Dragos Frumosu.

Potrivit presedintelui FSIA, deprecierea leului se va regasi direct in pretul produselor alimentare, peste care se pot adauga modificari colaterale ale unor componente ale produselor finite, care pot duce la un procent de circa 10-15% a cresterii preturilor la producatori.