Joi, Comisia de Circulatie din cadrul Primariei Timisoara a decis pastrarea indicatoarelor de la intrarile din oras, de interzicere a TIR-urilor cu masa mare, insa a adoptat si cateva modificari hotararii rpin care se introducea taxa de tranzit.

“Comisia de Circulatie, in unanimitate, a hotarat sa-si pastreze semnalizarea rutiera (…) insa, pe placutele aditionale, se va specifica clar: cu exceptia vehiculelor de transport marfa, apartinand persoane fizice sau juridice cu domiciliul/sediul in judetul Timis. Deci, ca sa nu mai fie neclaritati ca cei care aduc marfa in Timisoara vor fi amendati de catre Politia Rutiera”, a declarat directorul Directiei de Transporturi din Primaria Timisoara.

Potrivit sursei citate, Primaria Timisoara va solicita CNADR verificarea si reglementarea indicatoarelor rutiere care sunt pe drumul european, in concordanta cu semnalizarea de pe raza municipiului Timisoara.

Transportatorii considera ca noua decizie a Comisiei de Transporturi nu reglementeaza insa si problema celor care vor doar sa tranziteze orasul. “In afara de ceea ce am facut nu ne ramane decat sa atacam in instanta aceasta decizie si sa sustinem cu toate fortele noastre camioanele care vor respecta indicatorul si vor fi abuzate de catre politie. Raman o problema indicatoarele care isi produc efectul fata de cei care chiar nu au rute ocolitoare”, a declarat Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport.

Hagiu sustine ca la 50 de metri de intrarea in oras sunt indicatoare care permit accesul TIR-urilor cu o greutate maxima de 11,5 tone, iar dupa intrarea in Timisoara, nu exista posibilitatea de intoarcere din drum, din cauza liniei continue.

Tot transportatorii amendeaza faptul ca discutia de joi nu a fost consemnata intr-un proces-verbal, ceea ce denota lipsa de profesionalism a autoritatilor locale. “N-am vazut atata vid legislativ si tehnic la niciun alt oras din tara. Timisoara, din acest punct de vedere, este cel mai slab pregatit oras pentru tot ceea ce trebuie sa faca un Consiliu Local , o primarie”, a mai spus Hagiu.

Transportatorii de la Asociatia patronala a transportatorilor Europa 2002 si Federatia Operatorilor Romani de Transport au fost invitati joi, la Timisoara, la discutii, in cadrul Comisiei de Circulatie a Primariei Timisoara.

Marti, primarul Gheorghe Ciuhandu a depus plangere penala impotriva lui Augustin Hagiu, care a demontat, luni, 1 martie, semnele de circulatie care indicau interzicerea intrarii in oras a TIR-urilor neinmatriculate in Timis, mai grele de 7,5 tone. De asemenea, edilul sef a adresat o scrisoare Directoratului General de Transport si Mobilitate din cadrul Comisiei Europene, prin care comunica situatia de la Timisoara.

Transportatorii au protestat luni, la intrarea in Timisoara, impotriva masurii comisiei de circulatie de a monta indicatoare pentru TIR-urile neinmatriculate in judetul Timis. In paralel cu decizia Comisiei de Circulatie, consilierii locali au aprobat o hotarare de consiliu prin care instaurau „taxa de tranzit”: fiecare TIR cu masa mai mare de 7, 5 tone, inmatriculat in alte judet decat Timisul, trebuie sa plateasca 250 de lei pentru fiecare tranzitare a orasului. Hotararea nu poate fi aplicata pentru ca Prefectura Timis a atacat-o in contencios administrativ pe motiv ca este discriminatorie.