„Pe fundalul socio-economic consacrat in ultimii ani, modalitatile de informare si interactiune a consumatorului cu brandurile pe care le achizitioneaza se supun unei noi ordini; mai mult de jumatate dintre romani si-au schimbat comportamentul de cumparare si intentioneaza sa isi pastreze noile obiceiuri si dupa ce recesiunea se va fi incheiat” sustine Steve Dallas, managing director la Initiative.

Conform studiului Initiative, adaptarea romanilor la criza impune 3 modele comportamentale in functie de gradul in care acestia sunt dispusi sa renunte la obiceiurile si standardele de consum cu care sunt obisnuiti; adaptare pozitiva, negativa si renuntare.

Astfel, pe parte de achizitii, romanii sunt cel mai putin dispusi sa renunte la calitatea si cantitatea produselor din zona de igiena personala, la cafea sau la carne proaspata. La cealalta extrema se afla tehnologia personala la care 24% dintre romani au renuntat complet dar si produsele de ingrijire a locuintei, care au fost schimbate de 20% dintre romani pe produse mai ieftine.

Citeste si:

„Este de asemenea interesant de stiut ca in momentul de fata, 66% dintre romani vaneaza activ promotiile si ofertele speciale in timp ce „eroii” in care se incred sunt familia, prietenii, internetul si...supermarketurile! Este evident ca vorbim despre niste schimbari la nivel macro”, considera Maruan Trascu, senior research manager in cadrul Initiative.

Studiul a fost efectuat de departamentul de cercetare al Initiative in luna iulie 2010, pe un esantion reprezentativ de 612 respondenti cu varste cuprinse intre 21 si 45 de ani, independenti financiar, provenind din zone urbane.