Proportia persoanelor cu studii superioare care au migrat in mediul urban este usor peste medie.

Migratia la oras incepe sa fie perceputa ca o problema in special in Bucuresti, unde 18% dintre locuitori percep migratia in zonele urbane ca o presiune majora pentru viitor.

In jur de 34% dintre cei 138 de respondenti din Bucuresti cred ca acesta are un potential de dezvoltare economica mare, 36% cred ca potentialul este moderat, 28% considera ca Bucurestiul are sanse mici de dezvoltare in viitor, iar 2% nu au stiut cum sa raspunda.

Pe de alta parte, 62% dintre respondentii din Capitala afirma ca aceasta are un potential scazut de dezvoltare a mediului inconjurator, 27% cred ca sansele ca Bucurestiul sa aiba mai multe parcuri si un grad mai redus de poluare sunt moderate, in timp ce 7% dintre bucuresteni cred ca potentialul de crestere este mare. 3% dintre participantii la studiu nu au raspuns.

Comparativ, in orasele mici si medii lucrurile sunt inversate, Bucurestiul fiind de altfel considerat un mediu bun pentru oportunitatile de cariera, iar zonele urbane mai putin aglomerate sunt percepute ca fiind prielnice pentru locuit.

Astfel, 93% dintre cei 191 de respondenti din orase mici considera ca acestea au un potential scazut sau moderat de dezvoltare economica si doar 5% cred ca sansele de a creste din punct de vedere economic sunt mari.

Citeste si:

In privinta potentialului mediului inconjurator, 72% dintre participantii la studiu din orase mici si medii considera ca acestea au sanse scazute sau moderate de a creste, iar 25% dintre respondenti cred ca sansele sunt mari.

Costul vietii este factorul care este cel mai important pentru ca un oras sa devina atractiv, 45% dintre respondenti afirmand acest lucru. Un alt element important este sentimentul de siguranta, 41% dintre participantii la studiu luand un considerare acest criteriu.

Totodata, respondentii considera ca prioritatile majore intr-un oras sunt accesul la servicii sanitare (23%) si educatie (25%), curatenia si colectarea deseurilor (31%) si disponibilitatea locuintelor la un pret pe care sa si-l permita (22%), transportul public, infrastructura rutiera si parcarile (12%), parcurile sau spatiile in aer liber.

Studiul s-a desfasurat in prima saptamana a lunii noiembrie, pe un esantion de 709 respondenti cu varste intre 15 si 55 de ani, din mediul urban, care au absolvit cel putin zece clase si care au acces la internet.

Acesta este reprezentativ la nivel national pentru zonele urbane, marja de eroare fiind de 3,68%.