Cojocaru a declarat in luna aprilie ca Volksbank avea la finele anului trecut 181 de unitati, dar este in proces de a inchide 16 locatii din magazinele Real si analizeaza situatia existenta la mai multe agentii.

Redesignul sucursalelor, care include renovari, schimbarea mobilierului si a signalisticii, face parte dintr-un proces mai amplu, care vizeaza repornirea business-ului de pe piata locala si implica activitati de branding, dar si lansarea unor noi servicii bancare.

Vicepresedintele bancii spera ca sucursalele modernizate sa fie operationale din aceasta toamna, cand vor fi lansate si noile produse.

Potrivit unui anunt anterior, bugetul de investitii al Volksbank pentru 2011 si inceputul anului viitor se ridica la 10 milioane de euro, dintre care 2 milioane de euro sunt orientate catre personal.

Cojocaru sustine ca procesele de relansare in care sunt implicate toate departamentele sunt o dovada a faptului ca Volksbank Romania nu are nicio intentie sa iasa de pe piata locala, ci urmareste consolidarea afacerii si repornirea activitatii.

Citeste si:

Potrivit lui Cojocaru, banca mama, Volksbank AG, analizeaza oportunitatea vanzarii operatiunilor, insa negocierile vizeaza alte state, operatiunile din Romania nefacand, cel putin deocamdata, obiectul discutiilor.

In 2010, Volksbank Romania a beneficiat de o influzie de capital din partea actionarilor de peste 163 de milioane de lei, reprezentand o crestere cu 43% a capitalului social.

Banca, lansata in 2000 pe piata din Romania, a inregistrat o crestere spectaculosa in anii de boom ai creditului, ajungand sa ocupe o pozitie in topul primilor trei jucatori la sfarsitul lui 2008. Dupa 2008, in urma crizei financiare, activitatea bancii a cunoscut o incetinire destul de abrupta, in conditiile inghetarii pietei ipotecare.

La sfarsitul lui 2010, activele Volksbank Romania se ridicau la 4,8 miliarde de euro, banca ocupand pozitia a opta in topul bancilor din Romania.

Volksbank Romania a avut anul trecut o pierdere de 36 milioane euro, comparativ cu un profit inainte de impozitare de 51,7 milioane euro obtinut in 2009, in contextul in care costul cu provizioanele s-a dublat, iar venitul net din dobanzi a scazut cu 5,88%.