CLS este un sistem care permite decontarea simultana, finala si irevocabila a tranzactiilor in valute eligibile: euro si alte valute europene, dolarul american, dolarul australian, dolarul Hong Kong, yenul japonez, wonul corean, dolarul neo zeelandez, coroana norvegiana, dolarul singaporez si randul sud – african. Decontarea se face pe valori nete, la sfarsitul sesiunii de tranzactii, printr-o banca special creata, CLS Bank, institutie care a fost infiintata in anul 2002, in New York. Aceasta are deschise conturi de decontare prin RTGS (Real Time Gross Settlement) la 15 banci centrale din tarile care au dorit sa beneficieze de acest sistem modern. In plus, CLS reprezinta un catalizator al schimbarii, oferind servicii sofisticate si o infrastructura performanta, disponibila pentru prima data in banci si in alte institutii financiare.

Banca Transilvania va avea, datorita folosirii acestui sistem, o serie de avantaje: acces mai facil la piata valutara internationala; obtinerea de cotatii mai bune; risc minim de decontare a operatiunilor care se deconteaza prin intermediul acestui sistem – avand in vedere ca decontarea tuturor tranzactiilor are loc in cele 5 ore in care cele trei fusuri orare se intersecteaza pe parcursul unei zile;  prin aplicatia WEB CLS este posibila urmarirea in timp real a stadiului decontarii tranzactiilor FOREX, a pozitiei pe fiecare valuta in parte si pe total etc.

Rulajul zilnic al pietei valutare internationale inregistreaza o valoare de aproximativ 2 mii de miliarde USD, cu o crestere spectaculoasa in ultimii doi ani, dar mai ales in ultimele 6 luni.

Robert C. Rekkers, Directorul General al Bancii Transilvania, afirma: “Beneficiind, de acum inainte, de acest sistem performant de decontare, Banca Transilvania va putea oferi clientilor sai cotatii valutare mult mai avantajoase. Aderarea la sistemul CLS subliniaza inca o data, faptul ca, pentru banca, una dintre prioritati este calitatea, toate eforturile fiind angrenate in aceasta directie. Astfel, Banca Transilvania face inca un pas inainte in ceea ce priveste servirea clientilor la cele mai inalte standarde, cautand in permanenta solutii de dezvoltare si perfectionare a serviciilor sale”.