"Concurenta pe pret nu mai are rezerve semnificative, cel putin in domeniul daunelor auto, pentru ca se vede deja ca avansul indemnizatiilor platite este mai mare decat al subscrierilor. Pe cale de consecinta, aici trebuie sa ajungem la un echilibru, pentru ca nimanui nu-i convine sa plateasca mai mult decat incaseaza. Dumpingul nu mai este o solutie in promovarea unei companii pe piata asigurarilor, nici macar pe piata asigurarilor auto", a afirmat Constantinescu.

Potrivit datelor CSA, piata asigurarilor auto (RCA si CASCO) genereaza circa 50% din subscrierile asiguratorilor locali, care anul trecut au crescut cu 5,8%, la 8,27 miliarde de lei, scrie Mediafax.

Subscrierile din polite auto au insumat 4,1 miliarde de lei, din care RCA 2,13 miliarde de lei.

De asemenea, presedintele asociatiei brokerilor UNSICAR, Bogdan Andriescu, a afirmat ca piata locala a asigurarilor este dependenta de politele auto, fenomen care s-a accentuat dupa declansarea crizei financiare.

"Incoronat rege al cresterii cotei de piata, acest segment s-a dovedit a fi, intr-un final, un dictator plin de slabiciuni. In 2008, ponderea CASCO si RCA in totalul subscrierilor pentru asigurari generale era de peste 76% si de 61% in subscrierile totale ale pietei. In 2012, segmental auto a atins 61,5% din subscrierile pe asigurari generale si spre 50% din primele subscrise pe iintreaga piata", a spus reprezentantul UNSICAR.

Pe partea de despagubiri, a continuat Andriescu, scaderea subscrierilor pe segmental auto a avut ca efect si diminuarea numarului de indemnizatii platite.

"Mai putine polite vandute, mai putine despagubiri. Mai putine, dar de valori din ce in ce mai mari. Numarul cererilor de despagubire pentru vatamari corporale si daune morale este in crestere, iar rezervele constituite de asiguratori trebuie sa se ridice la nivelul pretentiilor formulate de persoanele pagubite. Sumele imobilizate in rezervele tehnice sunt substantiale si pot afecta semnificativ atat rata daunei, cat si marja de solvabilitate a asiguratorilor", a afirmat seful UNSICAR.

Citeste si:

Cresterea in ritm galopant a obligatiilor de plata pentru daune nepatrimoniale ar trebui sa se reflecte in mod direct in pretul pe care fiecare sofer trebuie sa-l plateasca pentru asigurarea RCA.

"Este foarte adevarat ca evolutia pozitiva a volumului despagubirilor ar fi trebuit acompaniata cu o crestere corespunzatoare a tarifelor de prima. Insa nu trebuie sa uitam ca aceasta criza financiara a pus la grea incercare capacitatea companiilor de a raspunde rapid la permanentele schimbari ale conditiilor de piata", a aratat Andriescu.

In plus, a mentionat seful UNSICAR, piata de asigurari este dependenta de nivelul de trai al consumatorilor, indiferent ca sunt persoane fizice sau juridice.

"Atata timp cat consumatorii de produse de asigurari se vor confrunta cu probleme legate de siguranta si nivelul salariului sau, in cazul clientilor corporate, de scaderea cifrei de afaceri, aceasta industrie nu poate reintra pe o crestere sustinuta", a mentionat seful asociatiei brokerilor.

El a adaugat ca rentabilitatea asigurarilor generale, care include segmentul politelor auto, este negativa, in conditiile in care incasarile asiguratorilor sunt depasite de cheltuielile aferente emiterii politelor si acoperirii daunelor.

"Pe segmentul RCA, de exemplu in 2012 rata combinata a depasit 124%, iar pe Casco a atins 127%, in conditiile in care rata daunei s-a situat la aproape 83% pe RCA si la peste 88% pe Casco", a mai spus Andriescu.

Pierderile asiguratorilor au fost acoperite de actionari, care numai in 2012 au adus aporturi la capitalul companiilor locale de aproape 800 milioane de lei.