"In perioada ianuarie iunie 2013, numarul petitiilor intemeiate inregistrate de Omniasig VIG a reprezentat doar 0,05% din numarul total de polite subscrise de companie in aceasta perioada si doar 0,075% din numarul total de dosare de dauna deschise de companie. In cursul anului 2012 Omniasig a inregistrat 1.376 reclamatii intemeiate, reprezentand 0,09% din numarul total de polite incheiate de companie anul trecut", se arata in comunicatul companiei.

Valoarea totala a despagubirilor platite de Omniasig in 2012 a fost de 781,36 milioane lei.

"In prezent, Omniasig plateste aproximativ 600 de dosare de dauna pe zi, ceea ce in bani inseamna aproximativ 600.000 de euro. Am putea spune ca platim intr-o zi un numar de doua ori mai mare de dosare de dauna decat toate reclamatiile intemeiate primite in 6 luni", a declarat Mihai Tecau (foto), presedinte directorat Omniasig VIG.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 7.450 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, numar in scadere cu 1,6% fata de anul precedent, majoritatea vizand asigurarile auto si societatile Astra, Euroins, Omniasig VIG si Asirom VIG.

Citeste si:

In document se spune ca autoritatea a constatat ca neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare reprezinta cel mai reclamat aspect, care a facut obiectul a 6.951 de petitii, ceea ce reprezinta 93,87% din total.

Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, peste 99% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 0,93% au vizat brokerii de asigurare. Pe clasa asigurarilor generale, CSA a inregistrat 7.324 petitii, reprezentand 98,91% din total.

Potrivit datelor din raport, petitiile inregistrate pentru patru societati, respectiv Astra - 31,83%, Euroins - 20,49%, Omniasig - 18,58% si Asirom VIG - 12,44%, reprezinta 83,34 % din numarul total de 7.405 de reclamatii.

Pentru solutionarea petitiilor, fosta CSA a initiat intalniri cu reprezentantii Carpatica Asig, Euroins, Astra, Asirom si Omniasig, in cadrul carora au fost rezolvate o parte dintre reclamatii, iar pentru altele s-a solicitat reanalizarea in baza legislatiei si contractelor de asigurare.