Teama de fraude a determinat bancile americane sa blocheze folosirea cardurilor de debit in strainatate, pe teritoriul unor tari
Calatori americani aflati pe teritoriul unor tari straine au observat, cu mirare, ca aparatele ATM refuza sa efectueze operatiunea de retragere de numerar. Un exemplu este Frank Conlon, cetatean american aflat la Londra, care in prima sa zi de sedere, a mers la un ATM, ca sa retraga niste bani. Conlon, frecvent vizitator al Angliei, este o persoana care extrage in mod frecvent bani de la bancomate, fara sa se intample vreun incident. In aceasta excursie, insa, lucrurile nu s-au mai desfasurat in mod normal.

In loc sa i se dea suma solicitata, aparatul i-a dat lui Conlon un mesaj prin care ii comunica faptul ca banca ii refuza plata. Considerand ca aparatul respectiv era defect, Conlon a mers la un alt ATM si a intampinat aceeasi problema. Acesta a incercat sa sune la numarul gratuit pentru serviciu-clienti, insa acesta nu permitea receptia apelurilor internationale. Cand, in cele din urma a reusit sa ajunga la o reprezentanta a companiei Wells Fargo, raspunsul pe care l-a primit a fost ca banca blocase aparatele ATM din Marea Britanie, din cauza suspiciunilor de frauda.

ATM-urile sunt metoda cea mai de incredere si mai la indemana de a obtine sume in numerar, pentru persoanele aflate in calatorie in strainatate. Fraudele facute cu carti de debit le-au transformat insa intr-o optiune nesigura de a avea acces la bani. Daca, in cazul folosirii cartilor de credit, nu se pot efectua cumparaturi departe de locul unde se afla casa detinatorului de carte de credit, pentru ca acestea sunt respinse, de obicei, ca "activitati neobisnuite", in cazul folosirii cartilor de debit, masurile de siguranta luate vizeaza nu indivizi, ci intreg teritoriul unei tari.

"Tipuri intregi de carduri au fost compromise de catre criminali care au reusit sa obtina informatii legate de card, pe care ulterior le-au distribuit prin retele internationale de crima organizata", a declarat preluat de NewsIn Mike Urban, director tehnic pentru fraude la Fair Isaac, o companie de consultanta si management din Minneapolis. "Masura pe care o banca o poate lua cel mai usor este sa blocheze tara din care a provenit frauda".

Este ceea ce s-a intamplat in cazul companiei Wells Fargo. Referindu-se la cazul Conlon, vicepresedintele departamentului de relatii publice al companiei Wells Fargo Card Services a declarat: "Stiam ca exista un risc foarte mare de activitati frauduloase, asa ca a fost necesar sa luam imediat masuri, ca sa ne protejam clientii".

Blocajele, durata acestora si tarile pe care le afecteaza, sunt modificate frecvent. Compania Wells Fargo a mai blocat, in afara tranzactiilor de pe teritoriul Marii Britanii si pe cele din Thailanda si Filipine. Bay Area Credit Union Patelco a blocat tranzactiile din Romania. Tranzactiile de pe teritoriul Romaniei au fost blocate si de banca First Hope din New Jersey, care a blocat si operatiunile efectuate de pe teritoriul Greciei. Alabama Credit Union nu a blocat tranzactiile de pe teritoriul Greciei, dar a interzis retragerile de numerar in Africa de Sud, Japonia, Singapore si Romania.

O serie de banci blocheaza tranzactiile care se efectueaza pe baza introducerii codului PIN, altele, cum este Commonwealth Credit Union din Kentucky, le blocheaza pe acelea efectuate pe baza semnaturii (in 23 de tari, inclusiv Franta, Germania si Irlanda), iar o serie de banci blocheaza ambele tipuri de tranzactii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri