"Rezultatele financiare indica faptul ca 2015 a fost cel mai bun an din istoria BT si confirma ca am reusit sa ne atingem obiectivele de crestere organica, in paralel cu achizitia si integrarea Volksbank Romania. Suntem preocupati de eficientizarea, in continuare, a modelului nostru de business, de investitii in oameni si in tehnologie. In contextul unui climat global si regional foarte volatil, pentru noi ramane esentiala relatia cu clientii nostri, care va fi si in continuare constructiva si rezonabila, iar noi vom avea o atitudine responsabila si rationala in tot ceea ce intreprindem. Vom continua sa sustinem economia romaneasca si antreprenorii, indiferent de marimea lor si suntem optimisti privind potentialul de dezvoltare a pietei locale", a spus Horia Ciorcila, presedintele Consiliului de Administratie al Bancii Transilvania.

Activele bancii au crescut cu 32,6% in 2015, ajungand la 47,24 miliarde lei, din care cresterea organica a insemnat peste 10%. Veniturile operationale au ajuns la 2,28 miliarde lei, cu 14,3% mai mari fata de aceeasi perioada a anului 2014.

BT continua strategia cu focus pe IMM si retail

Potrivit rezultatelor financiare publicate pe bursa, banca a dat anul trecut aproape 160.000 de credite noi, in valoare totala de peste 8,67 miliarde lei, beneficiari fiind companii si persoane fizice. Grupul financiar Banca Transilvania anunta si faptul ca si-a propus dezvoltarea unui nou model de microfinantare pentru continuarea sustinerii spiritului antreprenorial romanesc, atat in urban, cat si in rural.

Numarul de clienti a crescut cu 14%, comparativ cu anul 2014, de la 1,89 milioane, la 2,15 milioane. Pe segmentul IMM, BT a acordat clientilor peste 16.300 de credite noi.

Citeste si:

"Ne-am propus eficientizarea interactiunii cu clientii din toate segmentele, prin fluxuri si produse mai accesibile, precum si prin platforme tehnologizate. Cresterea organica si focusul pe servicii de calitate sunt prioritatile noastre si in 2016. In plus, prin competentele noi dobandinte in contextul achizitiei si integrarii Volksbank Romania, suntem mai bine pozitionati pentru a fructifica noi oportunitati", a spus si Omer Tetik, Directorul General al Bancii Transilvania.

La sfarsitul anului 2015, soldul creditelor Bancii Transilvania era cu 43% mai mare decat la final de 2014, in ciuda continuarii scoaterii de credite in afara bilantului in aceasta perioada (694 milioane lei). In acelasi timp, totalul resurselor atrase de Banca Transilvania de la clienti este cu 28% peste nivelul de la sfarsitul anului 2014.

Cifrele cheie ale Bancii Transilvania in 2015

  • Creditele neperformante - 9,75% din totalul portofoliului de credite al BT
  • Raportul cost/venituri - 49,85%, fara a include elementele majore determinate de integrarea Volksbank Romania
  • Profitul net - 2,42 miliarde lei, incluzand castigul din achizitia Volksbank Romania, de 1,65 miliarde lei
  • 2,54 milioane carduri, cu tranzactii in crestere cu 19% fata de perioada similara a anului precedent
  • Cota de piata a bancii privind volumul tranzactiilor cu carduri este de 18,5%
  • Cheltuieli nete cu ajustari de depreciere si provizioane - 329,4 milioane lei
  • Rata de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane - 119%
  • Solvabilitatea BT - 22,64%

Sursa foto: Mediafax Foto