Raportul credite brute/depozite a coborat usor, de la 78% la 75%, iar rata de adecvare a capitalului a crescut la 21,76%, comparativ cu 20,51% la sfarsitul anului 2015.

"Strategia noastra si rezultatele inregistrate in 2015 au creat premisele pentru o crestere sustenabila a Bancpost, ceea ce a condus si la performanta din primul trimestru al anului 2016. Investitiile realizate in dezvoltarea brandului, optimizarea canalelor si satifactia clientului vor continua sa consolideze pozitionarea si rezultatele bancii in urmatoarele trimestre", a declarat George Georgakopoulos, CEO Bancpost, care urmeaza sa fie inlocuit de la conducerea bancii incepand cu 16 mai de Philippos Karamanolis.

Actualul CEO al Bancpost preciza recent la o conferinta de presa ca banca a inceput 2016 mult mai bine decat anul trecut si ca obiectivul Bancpost este sa urmeze evolutia creditarii si sa-si dubleze volumul imprumuturilor acordate pe tot anul. Dintre segmentele care poate genera cea mai mare crestere a creditarii, retail-ul si IMM-urile sunt parghiile pe care mizeaza banca elena, in timp ce creditele ipotecare vor inregistra scaderi, dat fiind contextul adoptarii legii privind darea in plata.

De asemenea, Georgakopoulos a spus ca banca mizeaza pe o reducere a ratei creditelor neperformante (NPL) cu 2-3% fata de anul trecut, cand nivelul NPL a fost de 16,6%. Bancpost a inregistrat in 2015 un profit net de 35,2 milioane lei.