ASSAI si COTAR au desemnat societatea de consultanta Capital & Alliance Risk Management sa asigure serviciile de asistenta si consultanta pentru infiintarea societatii de asigurari din Malta.

"Estimam ca firma va emite prima polita in 1 iulie. Actionarii firmei vor fi membrii ASSAI si COTAR. Dupa conventia nationala a COTAR din aprilie se vor stabili si alte detalii legate de participatii si investitie", a precizat directorul general al Capital & Alliance, Cristian Anghel, citat de NewsIn.

Societatea de consultanta explica demersul pe fondul neregulilor identificate pe piata de asigurari din Romania, de care acuza autoritatea de reglementare si supraveghere - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Aceasta institutie nu a solutionat pana acum aceste nereguli, ce afecteaza activitatea transportatorilor auto, pe de o parte, si a unitatilor service auto, pe de alta, potrivit Capital & Alliance.

"Principalul motiv al acestei actiuni este nesupravegherea pietei de catre CSA. Atat timp cat piata e reglementata si controlata de CSA, dar nesupravegheata, va fi un mediu ostil", a explicat Anghel.

El a mentionat ca exista foarte multe intarzieri la plata daunelor din partea unor asiguratori, aspect in privinta caruia CSA a refuzat sa intervina, ceea ce ii face pe rau-platnici sa persise in acest comportament. "Intrebati asiguratorii din Top 5 cate polite au de incasat pe regrese de la alti asiguratori", a subliniat Anghel.

Astfel, societatea de asigurari din Malta, stat mambru al UE, va fi supravegheata de autoritatea de reglementare din La Valletta si va putea opera in Romania pe baza "pasaportului european", adica principiul de libera circulatie a serviciilor financiare in cadrul Uniunii. In plus, perioada de infiintare a unei firme de asigurari este de cel mult doua luni in Malta, fata de minimum sase luni in Romania, iar impozitul pe profit este de doar 4%.

Potrivit initiatorilor demersului, societatea de asigurari cu sediul in Malta ar urma sa ofere membrilor Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), Confederatiei Transportatorilor Auto din Romania (COTAR) si clientilor acestora solutiile optime pentru o protectie reala prin asigurare, intregul volum de asigurari auto detinut de acestea urmand sa fie transferat catre o piata de asigurari ultraspecializata si adecvat reglementata.

COTAR reprezinta interesele a 70% dintre operatorii de transport persoane si marfa, taxi si scoli de soferi din Romania, potrivit comunicat.
Pentru aspectele juridice ale acestui proiect, Capital & Alliance Risk Management va beneficia de serviciile oferite de avocatii specializati ai casei de avocatura Bostina si Asociatii.

Contactat de NewsIn, Ovidiu Tibuleac, coordonatorul departamentului Asigurari si Pensii Private din cadrul Casei de Avocatura Bostina si Asociatii, a confirmat informatia, adaugand ca proiectul este inca la inceput, urmand ca detaliile sa fie facute publice "la momentul oportun".