"Am ajuns la o cota de circa 20% din piata de desktopuri in EMEA si aproape 20% si pe notebookuri. Si acum vrem sa aducem si Romania la aceleasi niveluri. Pe zona de desktop suntem aproape, insa pe notebookuri mai avem mult de lucru pentru ca incepem de la mai putin de 10%. Dar avem multi parteneri, un canal mare de integratori de sisteme”, explica Bozzo.

Compania americana isi doreste sa se extinda in Balcani, Orientul Mijlociu si Africa dupa ce in ultimii ani AMD a castigat tot mai mult teren in Europa de Vest.

“In ultimele 24 de luni ne-am dublat cota de piata in zona de notebookuri, de la 10-11% la 20% in Vestul Europei. Iar acum incercam sa extindem succesul din vest. Oportunitatile sunt imense in 2012 pentru ca putem capitaliza succesul pe care l-am avut in Europa de Vest si ne putem extinde si alte zone din Europa sau din afara”, afirma vicepresedintele AMD.

Bozzo are o experienta de aproape 30 de ani in domeniul IT, el lucrand timp de doua decenii pentru HP, cea mai mare companie IT din lume. In prezent in zona EMEA conduce 17 zone mari de business, cea mai mare piata fiind Rusia, urmata de Germania, Franta, Marea Britanie, Italia si Spania.

“Romania este o piata mara si are nevoie sa reinceapa sa creasca. Acum cinci ani era o piata total diferita, acum sunt investitiori, reconstruiti mult, este o tara care trece printr-o transformare foarte rapida. Economia nu si-a revenit inca, dar este o tara de investit. Romania este similara cu celelalte tari din Vestul Europei. Nu sunt diferente mari. Daca te uiti la preturi, si in Vest, 65-70% din vanzarile de notebookuri sunt produse sub 500 de euro. Si la fel este si in Romania”, spune Bozzo care a venit pentru prima data in tara noastra in anul 2000 cand se ocupa de divizia Personal Systems Group (desktopuri si laptopuri) a HP pentru zona EMEA.

Citeste si:

Anul trecut vanzarile filialei locale a AMD au inregistrat o crestere semnificativa comparativ cu 2010, in special pe zona de grafica, potrivit Ramonei Prodea, manager pentru zona Europei de Est si a Adriaticii. Ea nu a oferit date exacte despre evolutia companiei in 2011 si nici in primele trei luni din acest an.

Prodea are in subordine 11 tari, printre care Romania, Bulgaria, Serbia, Slovenia, Ungaria, Croatia, Albania, Moldova, Kosovo. Cea mai mare piata pe care o conduce este Romania.

“Segmentul consumer este cel mai mare ca valoare (n.red. dintre sectorul corporate, guvernamental si consumer) insa este sub o presiune foarte mare peste tot. Probabil creste in Orientul Mijlociu si Rusia,
dar stagneaza sau este in scadere in Vestul Europei. Daca am avea 80% cota de piata ar fi o problema, dar asa nu ne afecteaza o scadere de 10% a pietei. Dimpotriva, avem oportunitatea de a atrage cota de piata”, mai spune Bozzo.

AMD este al doilea producator de microprocesoare la nivel mondial, pricipalul sau concurent fiind Intel.