Compania americana producatoare de computere si imprimante prezinta zilele acestea, in fata a circa 1.000 de invitati din toate colturile lumii, peste 80 de noi produse cu care, spera oficialii companiei, vor reusi sa atace in forta o piata extrem de concurentiala unde jucatori precum Apple sau Sony reusesc sa se impuna din ce in ce mai mult pe anumite segmente. „Suntem gata sa schimbam piata cum n-am mai facut-o niciodata!”, afirma, in fata unei sali pline, Steve Hoffman.

„Pietele emergente, precum China, Brazilia, India sau Rusia dar si altele vor reprezenta si vor dicta cresterea industriei IT in urmatorii ani. Pana in 2015 penetrarea globala a computerelor va atinge 2,3 miliarde de unitati – in bani acest lucru se va traduce intr-o industrie de peste 300 de miliarde de dolari. Epicentrul, poate, va fi China”.


HP vinde, spun oficialii companiei, prezenti si ei in numar ridicat in Shanghai, 4 computere si printere in fiecare secunda. „Acest lucru nu ne multumeste insa – cheia si viitorul rezida in inovatie” afirma, pe rand, alti reprezentanti ai HP, precum John Solomon (director print) sau James Mouton (senior vice-president personal computer si personal business).

Conferinta are loc intr-una dintre cladirile impresinoante arhitectural din Shanghai, un oras in plina expansiune ce imbina arhitectura moderna si marcile de lux recunoscute mondial, cu cel putin la fel de cunoscutele „chinezarisme”, de calitate indoielnica.

La Global Influencer Summit 2012 sunt prezenti sute de reprezentanti media din toate colturile lumii – Africa de Sud, India, Coreea, SUA, Marea Britanie, Polonia, Brazilia sau Pakistan. Din partea Romaniei, Wall-Street.ro este unica publicatie de business prezenta.

Conferinta, asa cum este de asteptat, abunda de reclame si declaratii ce subliniaza, continuu, performantele ridicate ale produselor HP. Totodata, pe scena au luat cuvantul si clienti sau parteneri ai companiei americane, organizatorii incercand sa introduca noi tehnologii intr-un mod cat mai multi-media. Judecand insa dupa murmurul din sala, toti ar fi preferat „mai putin show” si mai multa interactivitate, direct cu produsele. Acest lucru s-a si intamplat, dupa circa doua ore de speech-uri si clipuri publicitare.

Citeste si:

Daca hostessele (doua dintre ele romance – n.r.) si unii „invitati surpriza” s-au dovedit a fi placuti, nu acelasi lucru se poate spune despre Internetul wireless pus la dispozitie de organizatori care, vorba lui Caragiale, este sublim dar lipseste cu desavarsire. Mai mult, parca ironic, parola pentru wireless (daca ar fi functionat) ar fi trebuit sa fie „TechnologyWorks”.

Cu toate impedimentele, poate inerente unei conferinte de anvergura, compania americana a reusit sa prezinte cateva produse IT care au starnit interes

Printre produsele ce urmeaza sa fie lansate anul acesta de HP, se numara noi sisteme Ultrabook de business. (vezi VIDEO) Printre ele, HP EliteBook Folio 9470m, compania subliniind astfel ca mizeaza pe sisteme Ultrabook, in ciuda afirmatiilor sefului Apple care spunea ca aceasta tehnologie nu este una de viitor. Ultrabook-ul HP are o greutate de 1,58 kg, are o grosime de 19 mm si monitor de 14 inci. Pretul nu a fost inca dezvaluit.

Laptop-urile EliteBook din seria P sunt rezistente la vibratii, praf, fiind asigurate si impotriva scaparilor accidentale. HP Spectre, pe de alta parte, desi nu este atat de robust s-a evidentiat in prezentari prin

HP va lansa si trei serii desktop – HP Compaq Pro 4300 pentru business, HP Compaq Pro 6300 si HP Compaq Elite 8300 pentru media si gaming.

Pe segmentul de printing HP mizeaza pe lansarea primului multifunctional mobil din lume – acesta este de mici dimensiuni si poate printa, wireless, pana la 500 de pagini alb-negru si 100 color, fara a necesita reincarcarea acumulatorului intern. (vezi VIDEO pentru a afla pretul multifunctionalei).


Mai multe informatii de la Shanghai veti putea citi pe wall-street.ro in zilele urmatoare. Vineri, in rubrica Lifestyle, aflati prin ce uimeste, nedumereste sau nemultumeste Shanghaiul si daca este (sau nu) o destinatie pe care merita sa o luati in seama.