"Lunile cu cele mai mari vanzari au fost martie si mai, cand volumul a depasit 20 milioane de euro pe luna", se arata intr-un comunicat al PayU.

Conform PayU, cele mai importante cresteri de volum au avut loc in randul site-urilor de reduceri, confectii si donatii, segmente care au evoluat cu 133%, 77%, respectiv 64%. De asemenea, evolutii semnificative, intre 25% si 50%, s-au inregistrat in industriile IT, servicii, plata uilitatilor, cadouri si jucarii, scrie Mediafax.

In prima jumatate a anului platile prin intermediul platformei PayU au toalizat 90,7 milioane euro.

Statisticile PayU indica o modificare a comportamentului cumparatorilor, in sensul cresterii numarului de tranzactii efectuate la sfarsit de saptamana si in afara orelor normale de lucru. Astfel, 38% dintre comenzi au avut loc in intervalul 19.00 pm - 8.00 am si 32% in perioada weekend-ului, spre deosebire de 30%, respectiv 28% in prima jumatate a anului trecut.

"Aceasta evolutie se reflecta si in activitatea departamentului de suport cumparatori, care s-a intensificat in perioadele mentionate. Primim tot mai multe mesaje de la cumparatori care au nevoie de ajutor la finalizarea platii, fie pentru ca sunt la prima plata online si doresc informatii suplimentare, fie ca au incercat cu un card cu fonduri insuficiente si nu vor sa reia tot procesul, fie ca vor pur si simplu sa fie siguri ca totul este in regula avand in vedere ca fac plata in afara programului de lucru al comerciantului. Vorbim despre o crestere cu aproximativ 30% a numarului de solicitari de la clientii magazinelor online in intervalele mentionate", a declarat Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU Romania.

Citeste si:

In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiei, in sistemul RomCard aceasta a inregistrat o scadere usoara, de la 62 euro in 2011 la 57 euro in 2012.

"Este o consecinta fireasca a cresterilor inregistrate de industrii unde valoarea produselor sau serviciilor comercializate este mai mica, precum site-urile de reduceri, confectii, jucarii sau servicii. Analizand evolutia mediilor de tranzactionare in ultimii ani, am constatat ca valoarea medie a unei tranzactii online nu s-a modificat semnificativ in ultimii 4-5 ani", a declarat Marin Mitroi, directorul general al RomCard.

Conform PayU, tranzactiile cu cele mai mari valori au fost inregistrate pentru un aparat foto si accesorii in valoare de aproape 8.000 de euro, o factura de utilitati achitata de o persoana juridica, in valoare de 5.500 euro, o vacanta de 5.000 de euro si o comanda pentru produse de uz personal in valoare de aproximativ 4.000 de euro.

PayU si Romcard isi mentin estimarile potrivit carora volumul platilor online va depasi in acest an nivelul 200 milioane de euro.

Valoarea estimata a tranzactiilor online cu carduri emise in Romania s-a apropiat anul trecut de 800 milioane euro, in urcare cu circa 40% fata de anul precedent, din care 600 milioane euro reprezinta plati in afara tarii, arata datele Visa Romania.