Anul acesta, piata romaneasca de jocuri a crescut cu circa 20% fata de 2011. Din valoarea de circa 20 de milioane de euro a industriei de jocuri, in jur de 85% reprezinta vanzarile de jocuri PC, aproximativ 12-13% cele pentru dispozive mobile si circa 2-3% vanzarile de jocuri pe consola.

In prezent, in Romania, sunt in jur de doua milioane de jucatori de sporturi electronice. De asemenea, Professional Gamers League (PGL), asociatia condusa de Stroie este formata din aproximativ 3.000 de membri cotizanti in prezent.

Vanzarile de jocuri si hardware pentru console se vor prabusi in 2013

„2013 va fi un an in care va fi clar pentru toata lumea ca orice inseamna retail nu se mai vinde sau se vinde in cantitati insignifiante. Va fi anul in care foarte multi producatori vor renunta sa mai lanseze jocuri la cutie, acestea urmand sa apara fie in format digital, fie free2play. Vom vedea foarte multe titluri importante lansate direct in limba romana. Vanzarile de jocuri si hardware pentru console, care si asa erau foarte mici, se vor prabusi, Wii U va fi un esec imens, iar singura consola care va mai face ceva vanzari va fi noua versiune de XBox. Apoi, vanzarea de jocuri pe mobile si tablete va cunoaste o crestere exploziva, iar majoritatea banilor pentru jocurile de PC se vor duce pentru produse free2play sau jocuri in format digital”, explica managerul.

Counter-Strike, cel mai popular joc in Romania, cu circa 400.000 de utilizatori

Cel mai popular joc in Romania este Counter Strike, care a atras circa 400.000 de gameri pana in prezent. De altfel, Stroie estimeaza ca odata cu lansarea noi versiuni, Counter-Strike: Global Ofenssive, numarul va creste pana la aproximativ 600.000 . Alte titluri de succes in tara noastra sunt FIFA 2012, League of Legends, DOTA2, Cabal Online si Lineage 2.

“Piata de jocuri din Romania a crescut, insa o parte mare din bani nu mai trec prin firmele romanesti de profil. Sunt foarte multi bani care sunt platiti direct catre magazinele de afara (mai ales cele digitale) si foarte multi bani care pleaca spre jocurile free2play, unde utilizatorii romani platesc direct catre producatorii de jocuri straini, prin diverse metode de plata. Practic, e un proces similar cu ce se intampla in industria online de publicitate. Neexistand foarte mult continut romanesc de calitate pe care utilizatorii romani sa il consume, foarte multe bugete pleaca direct catre firmele mari de afara, precum Facebook, Google”, mai spune Silviu Stroie.

Computer Games Online, compania care detine platforma de distributie de jocuri ComputerGames.ro, si-a triplat cifra de afaceri anul acesta fata de veniturile de aproximativ 480.000 de euro din 2011, datorita „trecerii masive a cumparatorilor catre mediul digital”, dupa cum afirma managerul.

Silviu Stroie despre cele mai importante tendinte care vor caracteriza piata locala de jocuri in 2013:

Vor mai exista doar doua platforme mari de distributie, in anul urmator: PC-urile si dispozitivele mobile.

Citeste si:

Vom vedea toti marii producatori de jocuri lansand jocuri in limba romana si venind cu oferte personalizate pentru piata noastra.

Nu va mai exista nici un distribuitor de jocuri la cutie, in adevaratul sens al cuvantului: jocurile la cutie, cate se vor mai vinde, vor fi importate si vandute doar de marile lanturi de retail din Romania.