In pragul viitoarei (presupuse) privatizari ale Postei este important de vazut ce planuri are compania si cum adreseaza anumite probleme des mentionate de clienti.

Peste 10 investitori si-au exprimat interesul fata de Posta [VIDEO]

Peste 10 investitori si-au exprimat interesul fata de Posta [VIDEO]

1. Birocratia excesiva – poate unul dintre cele mai relevante exemple este pe blogul lui Sebastian Bargau (aka VisUrat)

Ce raspunde Posta Romana?

Prin proiectele aflate in prezent in faza de implementare, se intentioneaza sa se simplifice activitatea de prezentare, prelucrare si eliberare a coletelor postale interne. Printre noutatile aduse prin noile reglementari enumeram:

- distribuirea la domiciliu a coletelor postale din serviciul universal in greutate de pana la 500g;

- simplificarea operatiunilor de prezentare a trimiterilor prin faptul ca pe ambalaj nu se mai inscriu informatii privind identificarea expeditorului si destinatarului si mentiunile de serviciu;

- monitorizarea in sistem track&trace a tuturor coletelor postale interne;

- reproiectarea buletinului de expeditie si circulatia sa impreuna cu trimiterea, fiind introdus intr-o poseta din plastic autoadeziva care se aplica pe ambalaj.

2. Daca adresa din buletin nu corespunde cu adresa de livrare, foarte multi oameni nu pot ridica coletele
- practic, comenteaza cineva, Posta Romana "face politie cu noi. Lucrul acesta nu se intampla cu nicio firma de curierat". Daca ai viza de flotant acest lucru se rezolva dar daca cineva imi trimite prin Posta un colet rapid pentru Brasov, eu fiind acolo pentru o saptamana, cu buletinul de Bucuresti nu as putea sa-l ridic. Cum comentati? De ce exista aceasta regula? Mai multe informatii despre acest lucru puteti citi aici.

Oficialii Postei raspund amplu pe marginea acestui subiect:

Referitor la acest aspect, dorim sa clarificam deosebirile intre serviciile incluse in sfera serviciului universal si cele de curierat rapid, respectiv:

o Spre deosebire de serviciile de curierat rapid, serviciul de colet postal intern este un serviciu postal universal, pus la dispozitia clientilor la anumite standarde de calitate, in orice punct de pe teritoriul Romaniei, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

Coletele postale interne sunt livrate clientilor la sediile subunitatilor postale, in urma remiterii unui aviz la domiciliul/sediul clientului, caz in care predarea acestora se poate efectua numai dupa identificarea destinatarilor/imputernicitilor, pe baza unui act de legitimare valabil.

Coletele postale sunt pastrate la dispozitia destinatarilor un termen de 10 zile de la data avizarii, iar dupa doua zile lucratoare de la data avizarii se percepe un tarif de magazinaj.

Aceasta tarif este perceput in conformitate cu art. RC 111 - Taxe speciale, din Regulamentul privind coletele postale, Actele adoptate de Congresul Uniunii Postale Universale de la Geneva (2008) aprobate prin Legea nr. 328/27 octombrie 2009.

o Livrarea unui colet prin serviciul de curierat rapid presupune in prealabil contactarea telefonica a destinatarilor si ultetrior, livrarea coletului la domiciliul destinatarului. Acesta modalitate de livrare permite identificarea cu usurinta a destinatarului trimiterii si respectiv eliminarea oricaror tarife pentru magazinarea acestora.

Totusi, pentru cazurile in care se expediaza trimiteri postale la o alta adresa decat cea de domiciliu, Posta Romana ofera urmatoarele posibilitati de expediere:

o Serviciul Post Restant, ceea ce presupune inscrierea numelui si prenumelui destinatarului (eventual si initiala tatalui), conform datelor inscrise in actul sau de legitimare, iar in adresa se mentioneaza “Post Restant”, punctul de contact deservit de personal de la care trimiterea in cauza trebuie ridicata, codul postal si judetul/sectorul acestuia.

o In situatia in care destinatarul are in proprietate mai multe imobile/resedinte, iar expedierea se face la o alta adresa decat cea a domiciliului stabil, se inscrie numele si prenumele destinatarului si adresa postala unde se doreste livrarea trimiterii postale.
Pentru clientii business, Posta Romana a implementat serviciul POSTDATA din clasa de servicii Livrare speciala, ceea ce presupune o serie de facilitati oferite inclusiv destinatarilor, prin eliminarea tarifului de magazinaj.

3. Mai multi clienti se plang ca la intrarea in tara, coletele internationale ce pana atunci puteau fi urmarite usor „se pierd” in sistemul de tracking deficitar al Postei Romane. Acest lucru se intampla mai ales la comenzi de pe site-uri de comert internationale majore precum Amazon sau eBay.

Citeste si:

Raspunsul Postei:

Sistemul de tracking al C.N. Posta Romana recunoaste codurile bara standard aplicate pe trimiterile postale internationale import.

Trebuie precizat ca nu toti operatorii postali aplica pe trimiterile postale codul-bara standard stabilit conform actelor Uniunii Postale Universale, iar in acest cazuri sistemul de Track&Trace a C.N. Posta Romana nu recunoaste aceste coduri nestandard.

Avem in vedere solutionarea cu prioritate a tuturor disfunctionalitatilor in legatura cu acest aspect.

4. Formularul de reclamatie de la Posta Romana este extrem de „stufos”, descurajand depunerea de reclamatii.

Mai mult, unii clienti se plang ca „nu se accepta reclamatie din partea mea pentru ca nu sunt expeditorul. Reclamatiile trebuie facuta de expeditor. Eu presupun ca Amazon nu va face plangere la oficiul postal de la mine, in cel mai rau caz am doua sanse: ajung pe ban list, si nu o sa-mi trimite nimic mie, sau ajunge Romania pe lista neagra iarasi, cum eram pana in 2008 cred”.

Cum comenteaza Posta Romana?

Conform conventiei UPU, pentru trimiterile externe expeditorul sau destinatarul au dreptul sa depuna reclamatie.

In situatia in care obiectul reclamatiei il constituie pierderea trimiterii externe numai expeditorul are dreptul la despagubire, destinatarul avand dreptul la despagubire doar in situatia in care primeste o trimitere postala inregistrata avariata sau spoliata (lipsa in continut).

Referitor la formularul de reclamatii postat pe site-ul Postei Romane acesta este stabilit conform reglementarile postale in vigoare (cuprinde rubricile necesare pentru inceperea cercetarilor).

Petentii nu sunt restrictionati sa depuna reclamatiile doar prin formularul standard, acestea pot fi transmise telefonic la nr. 0219393 (biroul call center), precum si pe e-mail la infopost@posta-romana.ro si reclamatii@posta-romana.ro.

5. Unii clienti se plang de faptul ca nu primesc raspuns la reclamatiile formulate decat daca solicita in scris sa li se raspunda.

Posta Romana spune ca nu are cunostinta de asemenea cazuri, Posta Romana transmitand petentilor primul raspuns in care se mentioneaza numarul de inregistrare al sesizarii si faptul ca aceasta a fost transmisa spre solutionare, cat si raspunsul final dupa finalizarea cercetarilor.

Conform conventiei postale universale precum si a OG 31/2002 (legea serviciilor postale) termenul de solutionare al reclamatiilor este de 3 luni de la data inregistrarii acestora.

6. Nenumarati oameni s-au plans de faptul ca le-au fost deschise plicurile si extrase valori. Exista, per total, neincredere privind trimiterea de bani prin Posta Romana. Cum comenteaza oficialii companiei?

In conformitate cu „Reguli aplicabile serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal”, si „Conditii generale privind furnizarea serviciilor postale”, aprobate de care Autoritatea de reglementare (ANCOM), „Sunt excluse de la colectare, sortare, transport si livrare trimiterile postale fara valoare declarata care contin urmatoarele obiecte:

o monede;
o bilete de banca;
o bancnote sau valori la purtator; cecuri de calatorie;
o platina, aur, argint, prelucrate sau nu;
o pietre pretioase;
o bijuterii si alte obiecte pretioase.

Banii se expediaza numai prin serviciile de transfer de bani interne si internationale ale Postei Romane, ce sunt prezentate pe siteul Postei Romane – www.posta-romana.ro

Considerati satisfacatoare raspunsurile/rezolvarile Postei? Sunteti multumiti de serviciile oferite de compania detinuta de stat, sau ati intampinat probleme? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati, pastrand un limbaj civilizat.