„In prezent sunt in uz circa 5 milioane de telefoane inteligente, iar vanzarile vor creste, pe masura ce preturile smartphone-urilor vor scadea. Un asemenea trend ascendent il vor urma si dezvoltarea aplicatiilor mobile; cu toate ca 72% dintre utilizatorii romani prefera sa descarce doar aplicatii gratuite, ratele de download cresc constant, punand bazele unei platforme de marketing mobil cu dezvoltare rapida. Advertiserii care sponsorizeaza asemenea aplicatii sau creeaza aplicatii special dedicate promovarii unui brand sau a unei campanii, sunt printre primii beneficiari ai acestei extinderi”, afirma Dan Virtopeanu, managing partner al agentiei de mobile markerting Breeze Mobile si unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in domeniu.

Anul trecut, vanzarile de telefoane mobile erau estimate la circa 3-3,5 milioane de unitati, dintre care un milion erau smartphone-uri, conform estimarilor din piata de telecomunicatii.

Investitiile in marketing pe mobil: 10 milioane de euro in 2013

Piata de marketing pe mobil se va apropia de 10 milioane de euro anul acesta, fiind in crestere cu aproximativ 25% fata de 2012.

“Si in Romania canalele mobile devin esentiale pentru modul in care brandurile si furnizorii de continut interactioneaza cu publicul”, declara Maia Novolan, directorul general al Syscom Digital, agentie de marketing pe dispozitive mobil.

Chiar daca SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, cresteri semnificative vor avea aplicatiile si publicitatea pe mobile, avand in vedere potentialul Romaniei in ceea ce priveste volumul de smartphone-uri din piata, mai spun specialistii MMA.

Citeste si:

]“Aplicatiile pentru smartphone-uri vor contoriza anul acesta aproximativ 10% din valoarea pietei de marketing mobil, incluzand in aceasta valoare si costurile de productie, si costurile de comunicare pentru aceste aplicatii”, mai spune Virtopeanu.

Reprezentantii Asociatiei de Marketing Mobil Romania au convocat o adunare generala pe 25 iunie, la care pot participa atat membrii actuali, cat si reprezentantii altor companiilor implicate si interesate de industria mobila (firme specializate in marketing si aplicatii pentru telefonul mobil, operatorii de telefonie mobila, regiile de publicitate pe telefonul mobil, publisherii in domenul mobil).

Asociatia de Marketing Mobil din Romania (Mobile Marketing Association Romania-MMA Romania) a fost infiintata in 2010, fiind prima si singura asociatie profesionala din Romania dedicata marketingului mobil.