Peste 65% dintre romani considera ca este important sa detina cele mai noi gadget-uri tehnologice, se arata intr-un studiu al firmei de cercetare Synovate, preluat de Mediafax.

In topul criteriilor care intereseaza cumparatorul cand achizitioneaza un asemenea produs se afla marca, cu o pondere de 52%, urmat de nivelul preturilor, 19% si de facilitatea in utilizare.

Alte considerente precum mobilitatea sau aspectul dispozitivelor tehnologice au o insemnatate mai mica pentru romani.

Sauditii, in top

Citeste si:

La nivelul brandului noile tehnologii sunt asociate de romani cu marci ca Sony, urmata de Philips, Samsung, Microsoft si LG. In clasamentul importantei acordate detinerii celor mai noi tehnologii, Romania este devansata doar de Arabia Saudita, 87% din populatie si este urmata indeaproape de India, cu 60%.

45% dinte responentii tarilor participante la studiu afirma ca nu pot trai fara telefonul mobil, in special sauditii - 68% si tailandezii - 61%. Laptop-urile sunt considerate cele mai indispensabile gadget-uri, in proportie de 9%, urmate de televizoarele cu plasma, cu opt procente. Respondentii sub 35 de ani sunt mai atasati de DVD, MP3 playere sau sisteme TiVo.
"Consumatorii sauditi, in special, sunt pasionati sa cumpere cele mai noi tehnologii, si majoritatea nu sunt interesati de pret", a declarat Andreas Gregoriou, directorul general al Synovate pentru regiunea Golfului.

Analiza Synovate a cuprins 5.500 de respondenti din Canada, China, Franta, Ungaria, India, Romania, Arabia Saudita, Slovacia, Taiwan si Thailanda.