Gigantii asiatici din lumea electronicelor nu se pot obisnui cu ideea ca Apple detine suprematia pe piata mp3 player-elor cu ale sale modele de iPod.

Nume precum Sony, Panasonic sau Samsung, scot modele pe banda rulanta. Zilele trecute a venit si randul celor de la Samsung sa aduca noutati: a scos pe piata sase modele noi, unele dintre ele prezentate si in cadrul CeBIT, desfasurat la Hanovra in peroada 10-15 martie. Cele sase modele au capacitati de stocare de la 256 MB (modelul YP-F1 (foto), cu memorie flash) pana la hard de 30 GB, ecrane color si radio. Unele modele ofera posibilitatea de a urmari clipuri muzicale sau sunt dotate cu camere foto digitale. Anul trecut, Samsung a vandut 1,7 milioane de mp3 playere, dar in acest an spera sa vanda peste 5 milioane de exemplare. De asemenea, coreenii se arata interesati de a semna diverse "parteneriate strategice" pentru a-si creste vanzarile. Dupa cum se arata intr-un material International Herald Tribune, una din companiile vizate este Microsoft, care ofera servicii de download muzical pentru mp3 player.

DOMINATIA IPOD.

Deocamdata, cei de la Apple stau linistiti: detin 70% din piata mondiala a mp3 player-elor si download muzical, iar in SUA dominatia este de 80%. Samsung insa ar vrea sa castige in acest an 10% din piata americana.

Conform estimarilor, vanzarile de mp3 playere in 2005 ar putea creste pana la 30 de milioane de unitati, raportat la vanzari de 23 de milioane in 2004.