Lansarea oficiala a primului smartphone Lenovo pe piata din Romania, una dintre primele tari din Uniunea Europeana unde grupul chinez a introdus telefoanele inteligente, l-a avut ca invitat si pe seful regiunii EMEA, Aymar de Lencquesaing (foto), care a discutat cu ziaristii prezenti la o intalnire despre planurile grupului chinez in Romania si in regiune, despre viitorul PC-ului si strategia pe piata terminalelor mobile.

Aymar de Lencquesaing, manager cu o experienta de 35 de ani in industria IT&C, nu crede intr-o disparitie a PC-ului, chiar daca industria de profil nu a traversat in ultimii ani cea mai stralucita perioada a existentei sale. De Lencquesaing apreciaza totusi ca vorbim de o perioada in care au loc multe schimbari atat la nivel global, cat si in regiune, dar si pe piata din Romania. “Nu exista o moarte a PC-ului. Nu a existat vreodata si nu vom asista la un astfel de fenomen. PC-ul, ca intreaga industrie, se schimba, se adapteaza, trece prin schimbari – schimbari care inseamna de fapt avans tehnologic. Ultimul trimestru pentru piata locala de profil a adus o crestere de 10% in piata si o evolutie de 15% pentru Lenovo. Urmeaza o usoara revenire, iar acest lucru este observat atat din zona de business cat si din cea a consumatorilor individuali. (…) Daca in ultimii ani companiile au oprit investitiile in infrastructura de calcul, ele vor fi de acum nevoite sa faca acest pas, mai ales ca multe dintre firme inca folosesc Windows XP. Incheierea suportului pentru Windows XP ar putea fi un factor decisiv in zona de business pentru o relansare”, a declarat intr-o discutie restransa cu presa presedintele Lenovo pentru regiunea EMEA

In ceea ce priveste zona de consumer, Aymar de Lencquesaing apreciaza ca aparitia tabletei nu a avut ca scop o “canibalizare” a vanzarilor de PC-uri, dar a existat o anumita migratie catre acest segment. “Nu vorbim de o inlocuire a vanzarilor de PC-uri cu cele de tablete, fiecare dispozitiv are rolul sau. Un elev, un student sau o persoana de business va avea nevoie de un PC pentru a crea continutul necesar. Piata de PC-uri se asterne, se reaseaza. (…) Pentru zona de tablete vorbim de alt public si vorbim aici de o impartire, o bifurcare – o parte dintre utilizatori vor folosi tabletele de dimeniuni mici (pana in 7 inch) si alta va folosi pe cele de 10 inch”, a aratat managerul Lenovo. Potrivit acestuia PC-urile trec printr-o etapa de schimbare, devenind tot mai usoare, mai subtiri, mai apropiate de cerintele si nevoile clientilor aflati in miscare.

Lenovo lanseaza primele smartphone-uri in Romania

Lenovo, companie care la inceputul acestui an a achizitionat Motorola de la Google in schimbul sumei de 3 miliarde de dolari, a lansat oficial pe piata din Romania primele smartphone-uri, cu preturi cuprinse intre 500 si 1.200 de lei. “Am ales o strategie diferita pe pietele pe care am intrat. Primele smartphone-uri au aparut pentru prima data pe piata din China si apoi am continuat cu lansarile spre Indonezia, Emiratele Arabe Unite, Rusia, Ucraina si acum ajungem si pe piata din Uniunea Europeana. Romania este una dintre primele tari din UE in care smartphone-urile Lenovo isi fac aparitia, pe o piata cu un potential de 20 de milioane de locuitori”, a declarat intr-o intalnire cu presa presedintele Lenovo EMEA, Aymar de Lencquesaing.

Lenovo intra oficial pe piata locala de smartphone-uri si tinteste vanzari de peste 100.000 de unitati in primul an

Lenovo intra oficial pe piata locala de smartphone-uri si tinteste...

Desi piata locala abunda in producatori de telefoane, fiind dominata in mare parte de catre jucatorii romani, Lenovo tinteste sa vanda in acest an fiscal (pana in aprilie 2015 – n.red) peste 100.000 de unitati, asta desi pentru inceput are contracte incheiate doar cu doi retaileri si un singur operator. “Am incheiat momentan contracte de vanzare cu magazinele eMAG si Flanco in zona de retail si cu operatorul Digi Mobil, dar ne vom extinde parteneriatele si cu alti jucatori din industrie, dar mai ales cu operatorii de telefonie mobila. Relatia cu operatorii cheie este foarte deschisa, mai ales din partea lor – Operatorii sunt ca toti ceilalti - le place sa ai de unde alege – cand doi vendori devin un tot puternic – vor diversitate – Operatorii sunt deschisi sa primeasca un jucator de top 3 in vanzare – in general nu ne asteptam sa fie usor – va fi dificil – trebuie sa ne hotaram ce model vom lansa – dar cred ca important este ca avem un raspuns pozitiv din partea lor”, au precizat reprezentantii locali ai Lenovo.

“Vrem sa ajungem lideri pe piata smartphone-urilor din Romania”

O data cu intrarea pe piata smartphone-urilor din Romania, Lenovo planuieste ca in primul an de activitate in Romania sa obtinua o cota de 5% din piata, echivalentul a peste 100.000 de unitati vandute. “Nu intram pe o piata doar pentru a fi un jucator mic . Vrem sa devenim liderii pe zona de smartphone-uri, iar targetul nostru este sa atingem 5% din piata in urmatoarele sase luni (pana in aprilie). De anul viitor prognozam cresteri de doua cifre”, au aratat reprezentantii Lenovo.

Citeste si:

Conform estimarilor Lenovo, piata de smartphone-uri la nivel local ar urma sa depaseasca pragul de doua milioane de unitati, putand ajunge chiar si la 2,5 milioane de bucati vandute. “Ultimii ani au adus pe piata locala cresteri puternice in zona de smartphone-uri. Ne asteptam ca evolutiile sa se pastreze si in acest an, iar tendinta principala vizeaza trecerea de la dispozitivele mobile premium, catre cele entry level si de mijloc”, au mai precizat reprezentantii Lenovo.

Lenovo a lansat in Romania cinci smartphone-uri cu preturi cuprinse intre 500 si 1.200 de lei. “Vedeta” chinezilor de la Lenovo este smartphone-ul S860, un telefon dual-sim cu ecran de 5,3 inch, care este promovat drept smartphone-ul cu o durata de viata a bateriei de pana la trei zile. Pe langa Lenovo S860, chinezii au lansat si modele Lenovo S850, Lenovo A859, Lenovo A536 si Lenovo A328.

Premiera: mai multe telefoane vandute decat PC-uri

In trimestrul fiscal aprilie-iunie 2014, pentru prima data, Lenovo a vandut mai multe smartphone-uri decat PC-uri la nivel global, cu un volum record de 15,8 milioane unitati, in crestere cu 39 de procente fata de aceeasi perioada a anului anterior. In ciuda competitiei foarte stranse din China, Lenovo a devenit primul vendor de telefoane in aceasta tara, cu 13 milioane de unitati vandute. In regiunea Europa / Orientul Mijlociu / Africa, Lenovo a vandut in acelasi trimestru un numar record de smartphone-uri – peste 1 milion de unitati.

“Suntem pe drumul cel bun, crestem, avem 21 de trimestre consecutive de evolutie pozitiva, chiar si pe piata de PC-uri care nu a crescut in ultimii ani. In regiunea EMEA Lenovo ocupa pozitia a doua in top pe segmentul vanzarii de PC-uri, cu o cota de piata de 18%, dar in Romania suntem pe primul loc, conform datelor oficiale. Romania este una dintre pietele importante pentru noi, iar acest lucru se datoreaza numarului mare de potentiali clienti (20 mil. locuitori)”, potrivit datelor companiei.

Lenovo este unul dintre cei mai importanti producatori de PC-uri si dispozitive mobile la nivel global, pe o piata pe care mai concureaza si HP, Dell, Asus sau Acer, dar si Samsung, Apple si Huawei.