Wall-Street.ro a discutat cu mai multi manageri ai expozantilor, in incercarea de a afla la ce tendinte ne putem astepta in viitorul apropiat si mediu.

Media Sat, primul brand separat, sub acelasi actionariat

Compania telecom Media Sat a decis in urma cu cateva saptamani sa intre intr-un nou domeniu de activitate, prin infiintarea firmei de sine statatoare "Smagets"; actionarii sunt aceiasi ca in cazul operatorului. "Intrarea in zona de wearables, gadget-uri care se pot purta, a avut loc in urma cu circa doua saptamani si dupa studii extensive de piata. Interesul este, in mod clar, in crestere si in Romania si actionarii Media Sat au decis sa exploram aceasta zona", spune un oficial al companiei, prezent la standul Media Sat.

Business-ul Smagets este axat pe gadget-uri care, in general, au legatura cu zona de sanatate - bratari, lampi care isi regleaza lumina astfel incat sa ofere o stare placuta de odihna, senzori pentru echipamente sportive pentru a masura eficienta jucatorului, saltele inteligente. "Estimam vanzari de 8-10.000 de euro/luna, in prima faza. De la 1 noiembrie vom deschide primul punct fizic de vanzare, in Mall Baneasa".

Diferenta fata de concurenta? Faptul ca va fi un magazin 100% specializat pe gadget-uri si wearables, spun oficialii Media Sat. Intrarea este una interesanta si din perspectiva nevoii de diversificare a operatorilor telecom si a companiilor adiacente acestui mediu.

Citeste si:

Si principalii jucatori - Orange, Vodafone sau Telekom Romania au inceput de-a lungul ultimilor ani sa isi diversifice ofertele de produse, Telekom lansand si un brand separat, ClickShop, pentru comercializarea de produse IT si electronice. Pentru Media Sat este prima lansare a unui brand separat.

O noua tendinta - multicopterele
Pentru nunti, advertising, arhitectura sau chiar televiziune, elicopterele radiocomandate pe care poti monta camere video/foto sau infrarosu reprezinta, in mod clar, o tendinta de luat in seama, cu atat mai mult cu cat si operatorii telecom majori au inceput sa aduca in oferta astfel de aparate zburatoare.

Pe piata de aproape 12 ani, botosanenii de la Sierra Modellsport (www.Sierra.ro) au experienta pe toate zonele de produse radiocomandate - de la masini, vaporase, aeromodele si, mai nou, multicoptere. "Am intrat in aceasta zona la inceputul lui 2013 si de atunci am vandut peste 100 de bucati. Preturile pornesc de la circa 2.000 de lei si pot ajunge, in cazul octocopterelor profesioniste (cu opt elice - n.r.) la peste 35.000 de lei", subliniaza un oficial al companiei. Sierra are in prezent 8 angajati si, spre deosebire de cei 2-3 concurenti de pe piata locala care importa astfel de multicoptere, compania din Botosani are si o linie proprie de productie.

"Suntem singurii din tara care si produc multicoptere. De la inceputul lui 2013 putem spune ca acestea reprezinta 50% din business-ul nostru. Asta nu inseamna ca ne-au crescut in mod semnificativ afacerile ci ca oamenii au migrat de la aeromodele spre aceste modele mult mai cautate". Printre clientii lor se numara companii de advertising, fotografi amatori, fotografi de nunta sau chiar televiziuni. Tendinta in acest mediu este incurajata si de operatorii telecom, unii dintre ei vanzand astfel de modele, insa cu o raza de actiune mica. "Modelele noastre pornesc de la o raza de actiune de 1 km, unele, mai scumpe, avand si de 3 kilometri", mai spun reprezentantii companiei, prezente cu un stand la IMWorld.

Samsung adreseaza mediul business cu o imprimanta cu Android

Viitorul imprimarii in business va fi "imprimanta inteligenta", cu aplicatii specifice acestei activitati - sau cel putin asa sustin oficialii Samsung care, de asta data, au ales sa fie prezenti la eveniment printr-un stand dedicat in special mediului B2B. Imprimanta ProXpress M4580FX are preinstalat sistemul de operare Android si functii specifice pentru copierea documentelor prin cloud, de la distanta, printare automata prin introducerea unei adrese in mail-ul trimis (de exemplu trimiti un mail la adresa "imprimare@Samsung.com" si se printeaza automat continutul mail-ului) dar si blocarea imprimarii neautorizate. Modele de astfel de imprimante au intrat pe piata locala in ultimele luni, permitand totodata printarea prin NFC - apropii telefonul cu un bilet de avion de exemplu, si imprimanta porneste automat.

"Consideram ca acesta este viitorul printarii B2B - cu o astfel de imprimanta, pe care poti instala multiple aplicatii, economisesti foarte mult timp dar si bani. Mai mult, cartusul este inlocuit de catre reprezentanti ai resellerilor nostri in momentul in care acesta este pe cale de a se termina, asa ca firma beneficiara nu trebuie sa miste un deget", spun oficialii companiei. In prezent, Samsung are 40 de reselleri in tara, specializati pe imprimante, acestia oferind,