In cadrul unei conferinte de presa, seful Deutsche Telekom a subliniat faptul ca numarul celor care vor utiliza serviciile de Internet de pe mobil in urmatorii ani va creste exponential, dar o pondere foarte ridicata va fi reprezentata de cei care in 2020 vor depasi varsta de 60 de ani.

“22% dintre utilizatorii de Internet prin mobil vor avea mai mult de 60 de ani in urmatorii 5 ani, fata de 11% cat reprezinta in prezent, iar provocarea este sa ii facem pe acestia sa adopte noile tehnologii, care observam ca se schimba intr-un ritm extrem de alert. Asistam la schimbari majore in industrie, iar oamenii trebuie sa tina pasul (…) Cea mai mare provocare pentru mine a fost sa o conving pe mama mea, in varsta de 86 de ani, sa utilizeze noile dispozitive mobile. Imaginati-va cat de dificil atunci cat a primit cadou un produs de ultima generatie”, a subliniat Timotheus Hoettges.

CEO-ul Deutsche Telekom: Trebuie sa ne adaptam pietei care cauta servicii de comunicare gratuita

Potrivit CEO-ului al Deutsche Telekom, piata telecom traverseaza o perioada de schimbari majore, iar nivelul de adoptie al noilor tehnologii este, iarasi, unul ridicat. “Cerintele pietei sunt ca noi sa investim si mai mult in activitate. O alta provocare este sa concurezi pe piata cu servicii care sunt gratis si ma refer aici la diferenta dintre SMS si aparitia canalelor gratis de comunicare. Totul converge in prezent. Este Facebook un serviciu de comunicatii sau o retea de socializare? Ei bine, Facebook le are pe amandoua! Asta desi termenii si conditiile nu spun asta”, a mai punctat Timotheus Hoettges.

Potrivit sefului Telekom, industria mobile se invarte in jurul a patru megatrenduri. “Vorbim despre Softwarization – avem prea mult hardware, iar software-ul poate lua locul acestui numar mare de echipamente. Software-ul poate schimba intr-un mod uluitor ce se intampla in piata, iar acest lucru va veni cu sprijinul dezvoltatorilor care sa propuna solutii si sa limiteze consumul de hardware. Vorbim totodata si despre o virtualizare a activitatii din prezent – mutarea acesteia practic in cloud si facilitarea unui acces mult mai facil la continut, dar mai vedem si o convergenta in aceasta directie. Totodata data analytics devine o structura tot mai importanta pentru industria in care activam”, a mai spus CEO-ul Deutsche Telekom.

Sursa foto: Telekom.com