“Sunt in ultima faza a tranzactiei, acum facem ultimele transferuri. Noi am intrat in business de la 1 octombrie si undeva in mai se va finaliza tranzactia”, a afirmat managerul.

In mai anul trecut eMag a anuntat ca va cumpara Fashion Days, tranzactie fiind de fapt o consolidare in cadrul grupului Naspers, avand in vedere ca eMag este detinut de grupul sud-african (cu 77,2% din actiuni) si de Iulian Stanciu (22,8%), iar Fashion Days era controlat tot de Naspers.

Fashion Days Shopping este o companie lansata in 2009 de antreprenori elvetieni care ulterior s-a extins in sapte tari din Europa Centrala si de Est, Romania fiind prima tara din regiune in care a fost lansat site-ul si totodata centru operational pentru acesta. In 2011, Naspers, grup cu operatiuni in zona de internet si media care detine si eMag, a cumparat 90% din Fashion Days. Potrivit datelor publicate pe site-ul Naspers, de anul trecut grupul detine integral (100%) Fashion Days.

Oficialii eMag nu au anuntat pana acum ce pachet au cumparat anul trecut din Fashion Days.

Razvan Predica, CEO al Fashion Days, are peste 15 ani de experienta in finante si management. Anterior acestei pozitii, a fost director de finante pentru Europa Centrala si de Sud la Unilever, regiune care include Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova, Macedonia si Albania. In iulie 2015 a devenit director financiar al grupului eMag, acum fiind CEO sl Fashion Days.
In decembrie 2015 a fost anuntata numirea lui in functia de administrator al eMag IT Research, compania care administreaza centrul de dezvoltare software al grupului.

Fashion Days a inchis operatiunile din Polonia, Cehia, Slovacia si Slovenia

Anul trecut Fashion Days avea operatiuni in sapte tari (Romania, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, Cehia, Ungaria si Polonia), insa din iunie anul trecut activeaza doar in Romania, Ungaria si Bulgaria, tari care sunt si principalele piete pentru eMag.

Romania a ramas in continuare locul din care se proceseaza si livreaza toate coletele, insa tranzactia a insemnat si mutarea sediului central din Elvetia la Bucuresti.

“Vrem ca Fashion Days sa beneficieze de sprijinul eMag prin finantare, contracte mai bune, knowledge. In acelasi timp vrem sa pastram aceeasi zona de glamour. Vrem sa extindem gama de produse, dar si serviciile pe care le oferim consumatorului. Unul dintre acesta este cel de retur gratuit, un serviciu pe care vrem sa-l promovam foarte puternic”, spune Razvan Predica (foto).

Fashion Days are o rata de retur de 19,5%, in timp ce media pe piata romaneasca de fashion online este de aproape 25%, potrivit oficialilor companiei.

Schimbare de strategie: site-ul introduce haine din colectiile actuale si renunta la reducerile masive de preturi

De asemenea, site-ul si-a schimbat radical strategia, din martie anul trecut compania introducand tot mai multe colectii noi in platforma. Astfel, daca inainte Fashion Days miza pe colectii anterioare si preturi reduse si cu 70-80%, in prezent o mare parte din produsele de pe site sunt colectii actuale, dar cu preturi similare cu cele din magazinele brandurilor expuse.

“Usor, usor vrem sa mergem in zona aceasta. Flash sales a fost un business de criza. Vom mai avea reduceri, dar vor fi punctuale sau pentru produsele care raman din colectiile precedente. De exemplu, primavara vor fi reduceri pentru colectia de toamna-iarna din anul anterior si vor fi reduceri importante. Faptul ca vom avea produse din colectiile actuale ne va permite sa livram in 2-3 zile, chiar si in cateva ore. In prezent 90% dintre produse pot fi livrate in 2-3 zile pentru ca marfa o avem pe stoc”, spune Predica.

Aceasta schimbare de strategie are ca scop cresterea companiei in contextul in care produsele din colectiile actuale au preturi mult mai mari decat cele din editiile precedente si pot fi livrate mult mai repede. Astfel, daca anul trecut retailerul livra produsele si intre 1-3 saptamani pentru ca nu avea produsele pe stop, acum le poate livra in 2-3 zile.

In prezent Fashion Days are 1.000 de branduri in portofoliu si 500.000 de produse. Dintre cele 1.000 de branduri listate pe site in jur de 100 au colectii actuale.

“Avantajul colectiilor noi este ca livram repede produse, sunt in stoc mare si sunt foarte multe modele disponibile”, spune Cristina Popa, deputy CEO al retailerului.

Cele mai vandute branduri pe site-ul Fashion Days

Cele mai vandute branduri din portofoliul Fashion Days in Romania sunt United Colours of Benetton, Calvin Klein, Esprit, Zee Lane, Mango.

Citeste si:

In jur de 65% dintre clientii Fashion Days sunt femei, restul fiind barbati. Procentul cumparatorilor barbati a crescut in ultimul an de la 30 la 35% pe fondul adaugarii de produse noi.

Cele mai bine vandute produse in ceea ce priveste clientii femei sunt rochiile, bluzele, incaltamintea (casual - sport, pantofi cu toc), lenjeria intima, accesoriile (genti, ochelari de soare, ceasuri), home&deco.

Pe de alta parte barbatii isi cumpara tricouri si bluze, incaltaminte sport, accesorii (ceasuri si ochelari de soare), camasi si lenjerie intima.

Platforma are in jur de patru milioane de clienti, dintre care doua milioane din Romania, restul impartindu-se intre Bulgaria si Ungaria.

Un depozit cu o suprafata mai mare cu 50%

“Vrem sa extindem zona de produse pentru barbati, cea pentru copii, home&deco si accesorii. Vrem sa consolidam cele trei depozite in unul singur ca sa putem face livrarile mai repede, sa deschidem puncte de livrare prin care sa beneficiem de singeriile cu eMag si sa ne dezvoltam in zona de mobile”, spune Predica.

In prezent aproximativ 45% din comenzile Fashion Days sunt de pe dispozitive mobile.

Pe de alta parte, noul depozit aflat in A1 Business Park din localitatea Ciorogarla si va avea o suprafata de 13.500 mp fata de 9.000 mp, cat au cele trei depozite actuale ale companiei.

Pentru Fashion Days lucreaza 400 de oameni, dintre care 360 sunt in Romania, restul fiind impartiti intre Bulgaria si Ungaria. De asemenea, cele mai mari departamente sunt cele de logistica (140 de persoane) si IT.

“Va fi o crestere de personal, pe toate palierele vom recruta, dar mai ales pe zona de programare, marketing si experienta consumatorului”.

Oficialii Fashion Days nu au oferit detalii exacte despre evolutia companiei anul trecut, mentionand doar ca a fost o crestere cu doua cifre fata de 2014.

Fashion Days este cel mai mare jucator pe piata locala de fashion online, un domeniu estimat la circa 170 de milioane de euro anul trecut. Anul acesta domeniul este estimat sa creasca la circa 200 de milioane de euro.

Principalii competitori ai retailerului sunt retelele traditionale care in ultimii ani au inceput sa vanda online (Zara, H&M), dar si jucatori care de la inceput au vandut pe internet precum Fashion UP, Zoot, Star Shiners, De purtat, Answear, Bon Prix, My Closet.