In 2006, IBM a realizat peste 10,000 de contracte de colaborare intre cercetatorii si dezvoltatorii sai si clienti, inregistrand o crestere de 55 de procente fata de anul trecut.

In prezent, initiativa cunoscuta sub denumirea “Fabricat in laboratoarele IBM” (Made in IBM Labs) foloseste talentele IBM din domeniul cercetarii, stiintelor, inginerie si dezvoltare, pentru a fi mai aproape de clienti si proactiv in relatia cu acestia, rezolvand problemele aparute in lumea afacerilor. Clientii beneficiaza de acces rapid la o expertiza apreciabila si la resursele de care au nevoie, in timp ce expertii IBM beneficiaza de informatii de prima mana despre problemele reale ale lumii, procesele de afaceri si noile provocari, folosindu-le pentru inovatie si pentru a extinde portofoliul de produse si servicii al IBM.

Un procentaj de 99% din clientii care colaboreaza cu laboratoarele IBM le recomanda partenerilor lor. Lucrand impreuna pentru rezolvarea unei probleme de afaceri sau pentru a inova intr-o industrie, se creeaza noi legaturi puternice, dezvoltandu-se in acelasi timp o relatie de incredere pentru ambele parti.

“Echipele de cercetare si dezvoltare IBM detin cei mai buni experti din lume si intotdeauna au constituit motorul inovatiilor pentru produsele IBM si pentru industrie” a declarat Kristof Kloeckner, Vice Presedinte al diviziei de Strategie in cadrul IBM Software Group. “In prezent ne extindem aria de acoperire a expertizei noastre in afara IBM pentru a putea lucra mai aproape de clientii nostri, in vederea colaborarii cu un numar din ce in ce mai mare de companii.”

Citeste si:

Ceea ce la inceput a fost doar un angajament special fata de anumiti clienti, acum a devenit o afacere importanta pentru IBM. In prezent, expertii laboratoarelor IBM lucreaza sistematic la rezolvarea problemelor reale ale clientilor, si nu a celor simulate in medii artificiale. IBM castiga din transformarea acestei colaborari valoroase cu anumiti clienti din domeniul software in servicii si programe software reutilizabile pe care IBM le poate vinde si implementa pentru mii de clienti.

Reorientandu-se de la experimentarea interna in laboratoare si scrierea de coduri, catre cercetare si dezvoltare in lumea reala a afacerilor, personalul laboratoarelor IBM contribuie la cresterea valorii si a profitului. De fapt, laboratoarele IBM au un numar de peste 28,000 de cercetatori si dezvoltatori, din care peste 20 de procente lucreaza direct cu clientii.

Competitivitatea lumii globale de afaceri de astazi a creat un nou standard in care rapiditatea cu care companiile implementeaza procese inovative in afaceri poate determina succesul final. Avand acces direct la laboratoarele IBM, clientii si partenerii pot initia un proiect nou direct in cadrul acestor laboratoare si pot colabora pentru a da viata ideilor, identificand noi oportunitati pe pietele existente si dezvoltand proiecte inovatoare pentru a fi inaintea competitiei. In plus, acest nou model permite echipelor IBM Research & Development sa interactioneze direct cu clientii si partenerii, avand acces la feed-back de piata in timp real de la cumparatorii de tehnologie.