Lenovo, al treilea producator de PC-uri din lume, va concedia 1.400 de angajati din Statele Unite in urmatoarele doua luni si va crea 750 de posturi in Brazilia, China, India si Slovacia, a declarat purtatorul de cuvant al companiei, Ray Gorman, pentru wral.com.

Lenovo a mai declarat ca urmareste sa disponibilizeze alti 650 de angajati din SUA, anul urmator. In China vor fi mutate o mica parte din operatiuni si anume cea legata de testarea produselor software. Cele mai multe joburi create vor fi in Brazilia, India si Slovacia si vor cuprinde activitati de "supply chain management" (procurement, relatii cu clientii si furnizorii, suport tehnic).

"Decizia face parte dintr-o serie de masuri ce urmaresc imbunatatirea perfomantelor de afaceri si accelerarea cresterii profitabile", a afirmat, potrivit NewsIn, purtatorul de cuvant al Lenovo.

Lenovo estimeaza ca, prin aceasta decizie, se vor realiza economii de 100 de milioane de dolari in acest an fiscal. Reducerile de personal vin pe fondul unor rezultate financiare pozitive ale companiei. Conform unui rapoart al IDC, Lenovo a vandut, in primul trimestru al acestui an, cu patru milioane mai multe computere decat in perioada similara din anul trecut, ceea ce reprezinta o crestere cu 17%. Vanzarile anuale ale Lenovo sunt in jurul a 13 miliarde de dolari.

Lenovo, o companie chinezeasca, a devenit al treilea producator de calculatoare personale din lume in mai 2005, dupa ce a cumparat de la IBM divizia de PC-uri, pentru suma de 1,25 miliarde de dolari . Lenovo a cumparat de la IBM si seria de marci Think, printre care se numara si notebook-urile ThinkPad. Principalii concurenti ai Lenovo sunt HP, Dell si Acer. Serviciile de distributie si garantie ale Lenovo sunt asigurate de catre reteaua de partnerei de afaceri a IBM, care detine circa 13% din actiunile Lenovo.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri