Universal va continua sa vanda muzica si videoclipuri ale unor artisti precum 50 Cent, Mariah Carey si Black Eyed Peas prin intermediul iTunes pe baza unor contracte lunare, refuzand sa se implice intr-un contract pe doi ani, conform propunerii Apple.

Compania muzicala, detinuta de gigantul media francez Vivendi SA ar putea accepta sa ofere portiuni substantiale din repertoriul pe care il detine unor altor companii, in regim de exclusivitate, afectand pozitia dominanta de care se bucura iTunes pe piata digitala a transferurilor muzicale.

Momentan iTunes controleaza peste 70% din piata transferurilor de melodii de pe internet din Statele Unite ale Americii. Astfel, Apple va beneficia de conditii asemenatoare cu cele pe care Universal le ofera tuturor partenerilor sai comerciali.

Anumiti inalti responsabili ai industriei muzicale s-au declarat nemultumiti de pozitia dominanta de care se bucura Apple pe piata muzicii digitale, precizand ca aceasta le reduce potentialul de dezvoltare, clientii fiind blocati in cadrul sistemului de transfer de melodii practicat de Apple.

Aceste ingrijorari au fost accentuate odata cu lansarea telefonului iPhone la sfarsitul saptamanii trecute, despre care multi cred ca va oferi Apple un control si mai mare asupra pietei de transferuri de melodii pe telefoanele mobile.

Citeste si:

Apple, care vinde melodii doar prin intermediul serviciului iTunes, a depasit grupul Amazon.com, devenind al treilea vanzator de muzica din SUA, in urma magazinelor Wal-Mart si a grupului Best Buy Co.

Grupul Universal, care produce unul din trei albune vandute in SUA, a condus miscarea companiilor muzicale care cer tehnologie si parteneri media noi pentru a dezvolta piata transferurilor de melodii.

In 2006, Universal a semnat un contract cu Microsoft Corp. pentru a primi o mica parte din vanzarile playerului sau media, denumit Zune.