Odata cu explozia Intenetului pe banda larga, retailerii si marile branduri ale modei haute-couture internationale au inceput sa se adreseze clientilor pretentiosi si prin intermediul magazinelor online. Luxul de astazi se vinde oriunde, oricat si oricum, atat offline cat si online, clientii fiind dispusi sa arunce bani grei pe cele mai ravnite piese vestimentare de sezon: rochiile Valentino de aproximativ 8.000 de dolari sau costumele incepand de la 5.000 de dolari bucata.

Daca inainte marii designeri isi priveau magazinele ca definitorii ale status-ului si imaginii acestora, in ultimii ani si-au indreptat atentia asupra fenomenului online, unde exista o arie nelimitata de clienti, printre care si target-ul sofisticat pe care il urmaresc. “Am inceput sa realizam ca acest cumparator online este intr-adevar unul sofisticat si mult mai in varsta decat ne imaginam. In lumea modei, acest tip de client este fundamental”, a declarat pentru The New York Times Robert Triefus, vicepresedinte executiv al Armani Group.

Din septembrie, creatorul Armani a renuntat la retailerii online prin care isi vindea o mica fractiune a colectiei sale, introducand EmporioArmani.com. Pe site-ul celebrei case de moda se poate achizitiona toata colectia Emporio, unul din cele sase brand-uri majore semnate Armani. In plus, decizia este complet justificata prin accesarea segmentului de clienti care nu se afla in apropierea magazinelor Armani.

“Pe piata americana detinem doar zece magazine, iar acum una din cele mai importante colectii este accesibila la scara larga online”, a continuat Triefus. Avand in vedere experienta online cu brand-urile casual ale companiei, incasarile de pe noul site s-ar putea apropia de vanzarile magazinelor top din reteaua Armani. Magazinele virtuale Saks si Armani Exchange, doua din cele mai populare colectii casual ale casei Armani, au intrecut vanzarile celor mai vanate magazine de strada ale designer-ului.

“In ultimele 18 luni, vanzarile din catalogul online cu produse de lux au atins cote de nebanuit”, sustine si Brendan Hoffman, presedintele Neiman Marcus Direct. Ca trend, articolele de baza inregistreaza vanzari scazute, in schimb rochiile Valentino de 7.900 de dolari si jachetele Carolina Herrera de 5.500 de dolari se vand intr-o secunda.

Citeste si:

Fie ca vorbim despre retailerii Net-A-Porter.com, Yoox.com sau Saks.com, comertul online “high-fashion” a devenit deja un trend. Clientii beneficiaza de conexiuni Internet din ce in ce mai rapide, permitandu-le mai multe click-uri si zoom-uri pentru a observa in cel mai mic detaliu ceea ce vor sa cumpere online. Pana acum un an jumatate, majoritatea vanzarilor aveau loc in timpul saptamanii, insa acum se concentreaza mai ales in weekenduri, chiar si la ore tarzii, sustine Hoffman.

Retailer-ul online Net-A-Porter.com se asteapta la o crestere a vanzarilor de peste 85%, si aceasta multumita fenomenului de comert electronic, in timp ce profiturile vor continua un trend ascendent. Competitorul Yoox.com a obtinut o cifra de afaceri de aproximativ 70 milioane de dolari in 2005, vanzarile majorandu-se anual cu 40%. Yoox.com, avand sediul in Italia, a creat recent site-uri comerciale pentru designer-ul Marni, dar si pentru Armani, pe lista de asteptare fiind momentan alti zece designeri.

In acest context, comertul online de tip fashion luxury nu se opreste aici. In septembrie, Saks Fifth Avenue si-a relansat site-ul, incorporand imagini, videoclipuri de la show-urile de moda, interviuri: accesibilitate si interactivitate intr-un singur loc, doar pe Internet. Tehnologia nu aduce numai vanzare, dar si promovarea unor brand-uri exclusiviste clientilor care isi permit luxul suprem.

In total, vanzarile de articole de imbracaminte de lux vor atinge un miliard de dolari in acest an, potrivit companiei de consultanta Forrester Research. Rata de crestere a comertului online este aproximata la 21% in comparatie cu anul trecut, in timp ce categoria modei de lux va cunoaste majorari chiar mai mari de atat, peste medie, incheie Forrester.