Aceasta este prima dintre numeroasele versiuni care vor fi lansate de oficialii Facebook. Acestia vor lansa in urmatoarele saptamani versiuni ale portalului in limba franceza si germana.

Facebook are, in prezent, 64 milione de utilizatori fideli, fiind una dintre cele mai populare retele de site-uri cu caracter social. 60% dintre acestia locuiesc in afara Statelor Unite, iar oficialii companiei spun ca 2,8 milioane dintre utilizatori activi locuiesc in America Latina sau Spania si, pana astazi, accesau site-ul doar in limba engeza.

Compania a fost fondata in anul 2004 sub forma unui site de natura sociala, dedicate studentilor de la Harvard University dar, s-a extins rapid in randul altor facultati, iar in cele din urma, si in cadrul locurilor de munca ale studentilor. Popularitatea acestui site se datoreaza faptului ca permite utilizatorilor, in mod deliberat, sa-si impartaseasca detalii ale vietii cu anumiti prieteni selectati online.

Multumita celor 1500 de membri vorbitori de limba spaniola care au tradus site-ul, utilizatorii Facebook pot opta pentru vizualizarea site-ului in limba spaniola prin efectuarea anumitor schimbari in setarile conturilor. Asadar, incepand de luni, 11 februarie, utilizatorii care acceseaza pagina Facebook din cadrul tarilor vorbitoare de limba spaniola vor fi directionati automat catre noua versiune.

Ca parte a proiectului de internationalizare, versiuni ale site-ului vor fi disponibile pentru fanii Facebook atat pe calculator cat sip e telefoanele mobile.

Citeste si:

Mark Zuckerberg, tanarul fondator si CEO al companiei, considera ca utilizarea acestor limbi de circulatie internationala este extrem de importanta pentru directia in care se indreapta compania sa. Traducerea site-ului a constituit un efort urias din partea intregii comunitati Facebook. “Scopul nostru a fost intotdeauna sa dam oamenilor posibilitatea de a folosi Facebook in limba lor nativa, oricare ar fi aceasta, asa ca, in acest moment, construim o aplicatie care sa permita utilizatorilor sa traduca informatia de pe site in propria limba sau propriul dialect”, declara Mark Zuckerberg.

Din cauza faptului ca internationalizarea a avut loc intr-un ritm relativ lent, site-ul Facebook a fost “clonat” in nenumarate tari: Xianoei in China, Vkontakte in Russia, StudiVZ in Germania si DesiMartini in India. Comunitatea Facebook solicitase in ultimul timp versiuni regionale ale site-ului, iar grupul Facebook “Let the Community Localize Facebook” a realizat numeroase descrieri ale procesului de internationlizare si a felului in care acesta ar trebui sa se deruleze; se pare ca Facebook le-a urmat indeaproape sfaturile, totusi, cu cateva luni mai tarziu.

My Space, cel mai mare competitor al Facebook, se bucura de peste 78 milioane de utilizatori, iar acest lucru se datoreaza, in mare parte, faptului ca a oferit variante ale site-ului, atat in limba spaniola, cat si in limbile franceza, germana si chineza cu mult timp in urma.