Noua din zece cumparatori americani chestionati in aceasta luna de PowerReviews au citit cel putin o data opiniile altor clienti de pe siteuri inainte sa cumpere un produs sau serviciu.

“Acest studiu pune in valoare faptul ca parerile, informatiile primite in sectorul comercial global au o importanta foarte mare pentru consumatori”, a declarat Jay Shaffer, vicepresedinte la PowerReviews.

Astfel, conform studiului citat de eMarketer, 43% din respondenti citesc de cele mai multe ori1 comentariile clientilor inainte sa plece la cumparaturi, 22% fac acest lucru intotdeauna, iar 24% le citesc uneori. Doar 2% dintre cei chestionati nu verifica opiniile altor consumatori inainte de a achizitiona un anumit produs sau serviciu.

Respondentii au marturisit ca, inainte sa ia o decizie in privinta unei eventuale achizitii, verifica cel putin 2-3 pareri ale consumatorilor. Sapte din zece cumparatori online chestionati spun ca verifica aproximativ patru comentarii facute de cei care au cumparat produsul respectiv inainte sa-si cheltuie banii.

Asadar, 28% dintre clienti verifica intre 2 si 3 pareri inainte sa cumpere ceva, 46% citesc intre 4 si 7 opinii ale altor cumparatori si doar 4% se uita pe un singur comentariu.

Citeste si:

Aproape doua treimi din consumatorii intervievati spun ca doresc sa aiba acces la comentariile utilizatorilor. Sase din zece consumatori sunt interesati mai ales de preturi si doresc sa afle informatii despre oferte speciale (61% dintre repondenti) sau sa gaseasca pe Internet unelte pentru a putea compara preturi si produse (59%) si chiar 39% doresc sa existe forumuri de discutii in acest scop.

Un studiu efectuat in octombrie 2007 de Avenue A | Razorfish asupra cumparatorilor americani online a descoperit ca mai mult de jumatate din cei chestionati au citit si comentariile celorlalti, ca parte a cercetarii personale pe care o faceau pentru a alege un produs.

Conform acestui studiu, 55% studiau parerile utilizatorilor, 22% comparau tabele cu produse, iar 21% erau interesati de opiniile specialistilor.

“Nivelul consumatorilor care sunt interesati sa citeasca informatii ale altor clienti pe diverse siteuri devin usor influentabili in ceea ce priveste luarea unei decizii”, a spus Jeffrey Grau, senior analyst la eMarketer.