Cresterea veniturilor generate de SMS-uri, de MMS-uri, de mesageria video, mesageria instantanee (IMPS - instant messaging presence services) sau de email se datoreaza, in mare parte, serviciilor de e-mail mobile, care reprezinta, in continuare, un segment puternic in regiunile dezvoltate, dar si numarului din ce in ce mai mare de utilizatori de mesaje scrise, din Asia-Pacific, si fenomenului de social networking, arata cercetatorii ABI.

Utilizarea serviciilor de mesagerie mobila va cunoaste o crestere diferita in functie de regiune. Punctul comun al dezvoltarii acestor servicii este acela ca mesajele transmise pe telefoanele mobile sunt accesibile, din punct de vedere financiar, tuturor consumatorilor, si ca sunt furnizate intr-un timp relativ scurt, fara prea multe complicatii, potrivit studiului efectuat in aceasta luna.

“Nu vei gasi in toata lumea un consumator care sa nu creada despre serviciile de mesaje ca sunt accesibile, ca pret, si ca sunt importante pentru comunicarea dintre utilizatori, din punct de vedere al informatiei transmise”, a declarat Dan Shey, analist al grupului de cercetare ABI.

“Optiunile de pret si capabilitatile serviciului variaza de la regiune la regiune, iar rezultatul final il reprezinta cresterea venitului inregistrat din mesagerie, in urmatorii cinci ani”, a adaugat analistul.

Cu toate acestea, beneficiile pe care le aduc mesajele transmise pe telefoanele mobile nu sunt numai cele de ordin economic sau social. Urmatorul pas pe care il va face tehnologia mesageriei scrise este acela ca isi va adauga noi optiuni, mai moderne, si ca va integra platformele fixe in cadrul telefoniei mobile.

Citeste si:

“Inovatia in domeniul mesageriei consta in adaugarea serviciilor touch screen, voice-to-text si a tastaturilor cu un design avansat , care usureaza procesul de trimitere a mesajelor”, afirma Shey.

De asemenea, exista inca un lucru pe care furnizorii de telefonie mobila vor sa-l integreze in serviciile de mesaje scrise: “Anumite companii, foarte creative, de altfel, cauta moduri unice de a incorpora publicitate in mesageria mobila. Daca vor face acest lucru corect, publicitatea va schimba total piata de mesaje scrise”, a adaugat Shey.

Studiul efectuat de ABI Research a examinat industria de mesagerie mobila, prin analizarea serviciilor SMS, MMS, voicemail, IM si e-mail messaging.

ABI Research este lider pe piata, in ceea ce priveste studiile de piata referitoare la tehnologiile emergente si la industria de business.