Facebook se extinde rapid in multe regiuni ale lumii. Site-ul conduce topul retelelor sociale mondiale, potrivit ultimelor date furnizate de compania de cercetare comScore. Dintre cele 132 de miloane de utilizatori aproape 63% sunt dinafara Americii de Nord. Site-ul care a fost tradus in 20 de limbi a mai adaugat recent inca 69 de limbi. “Acum prin traduceri vom cunoaste o crestere la nivel international”, a declarat Javier Olivan, international manager la Facebook.

Facebook nu este singura retea sociala care se axeaza pe expansiunea internationala. Datorita site-urilor americane Facebook si MySpace, News Corp conduce piata retelelor sociale din Statele Unite. Saturand piata locala, ei cauta noi piete inafara hotarelor pentru a alimenta cresterea audientei care sa faca site-ul mai atractiv pentru companiile de publicitate, public si posibilii investitori. De exemplu, in ultimii ani MySpace s-a extins in mai mult de 29 de tari, printre care India si Coreea.

In mod deosebit MySpace este vizitat de utilizatori din Statele Unite, Puerto Rico, Australia, Marea Britanie si Malaiezia, potrivit unui studiu publicat de site-ului suedez Pingdom, care indica faptul ca retelele sociale sunt foarte populare. Suedezii de la Pingdom au aratat ca sunt regiuni unde retelele sociale sunt cautate de cele mai multe ori prin cel mai popular motor de cautare, Google. De exemplu, tarile cu cel mai mare interes pentru reteaua sociala cu orientare profesionala LinkedIn sunt India, Olanda, Danemarca, Belgia si Statele Unite.

Totusi, Facebook a avut succes in mod special in termenii “adoptiilor de utilizatori”. Numarul noilor membri a crescut cu 153% in iunie fata de perioada similara a anului anterior, condus de cresterile foarte mari din Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America Latina. Printre tarile cu un interes crescut sunt Turcia, Canada, Marea Britanie, Africa de Sud si Columbia, mai anunta Pingdom. Audienta Facebook din America de Nord a crescut cu doar 38% in iunie fata de perioada similara a anului anterior. Cresterea MySpace in America de Nord a fost de doar 3%, potrivit comScore.

Citeste si:

Rezultatele Facebook se datoreaza in mare parte noii strategii din tehnologie la nivel international. In loc sa lanseze versiuni locale pentru noile piete, Facebook a optat pentru oferirea de instrumente de traducere, care permite utilizatorilor sa personalizeze actualul site in propria limba. Intrumentele care au permis utilizatorilor sa creeze o traducere mai buna au ajutat Facebook sa se dezvolte in noile tari mai repede decat rivalii sai, oferindu-le o prezenta precoce pe pietele locale, care a crescut exponential pe masura ce utilizatorii isi incurajau prietenii sa se alature pe site. “Utilizatorii au prins foarte repede aceste lucruri, iar audienta a fost in crestere”, a declarat analistul Andrew Lipsman din cadrul firmei comScore.

MySpace a adoptat o alta strategie. A deschis birouri in tarile unde stia ca exista posibilitate de castiguri din reclame precum si posibili utilizatori. Strategia a facut compania mai lenta in extinderea din noile piete, dar MySpace crede ca oferta locala este buna deoarece reflecta culturile noilor tari si totodata atrage companiile de publicitate. Audienta MySpace inafara Statelor Unite reprezinta mai mult de 50% din venitul site-ului, a declarat Jeff Berman, presedinte de vanzari din cadrul MySpace.

Hi5 urmeaza o strategie hibrida. In luna mai, reateaua sociala a lansat instrumente care permit utilizatorilor sa traduca pagina in limba pe care o doresc. Inainte de asta a angajat compania Lionbridge pentru a traduce site-ul in diferite limbi si pentru a reflecta adaugarea culturilor din diferite tari. Baza de date a companiei a crescut cu mai mult de 56 de milioane de utilizatori, in mare parte datorita acestor eforturi, a declarat Andrew Lipsman, care a adaugat ca Hi5 a pus mai mult accent pe cultura decat pe traducere. Site-ul ramane popular in intreaga America Latina, deoarece in aceasta regiune sunt cuprinse patru dintre cele cinci tari in care site-ul apare cel mai des in cautari, conform Pingdom.

Desi Facebook s-a concentrat pe intrumente, nu elimina posibilitatea deschiderii de birouri locale pentru a ajuta site-ul la relevanta culturala si pentru a vinde reclame. Totusi conducerea nu este convinsa ca noile birouri sunt necesare. O data ce exista utilizatori vor urma si companiile de publicitate. “Platforma este deschisa, iar in curand companiile de publicitate vor gasi valoarea si vor incepe sa creeze campanii”, a declarat Olivan.