"Valoarea totala a proiectului este de 19,8 milioane lei, din care 16,3 milioane lei reprezinta finantarea nerambursabila. Proiectul are ca scop realizarea unei platforme informatice in vederea implementarii Punctului de Contact Unic electronic (PCU electronic) si a conceptului One-Stop Shop pentru guvernarea electronica", se arata in comunicatul Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI).

PCU electronic este un sistem informatic prin intermediul caruia persoanele juridice din toate statele membre U.E. vor putea obtine, online, autorizatiile necesare in vederea desfasurarii activitatilor de prestare de servicii in Romania.

Astfel, prin PCU electronic, se vor derula prin mijloace electronice toate procedurile si formalitatile necesare inregistrarii, autorizarii si desfasurarii unei activitati de prestare de servicii pe teritoriul Romaniei.

Prin One-Stop Shop persoanele fizice si juridice din Romania vor avea posibilitatea de a interactiona cu administratia publica printr-un singur punct electronic. Sistemul va permite cetatenilor accesul la serviciile de e-guvernare si va facilita schimbul de informatii si documente intre institutiile publice.

"Obiectivul general al proiectului il constituie cresterea calitatii serviciilor oferite de administratia publica centrala catre cetateni, mediul de afaceri si institutiile publice", se mai arata in comunicatul ASSI.

Implementarea PCU electronic este o conditie stipulata in Directiva 2006/123/CE privind serviciile pe piata interna, directiva ce a fost transpusa in legislatia nationala prin adoptarea Ordonantei de Urgenta nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania.

In luna noiembrie 2008, ASSI a depus proiectul “Platforma pentru integrarea serviciilor de e-guvernare in Sistemul Electronic National” in vederea accesarii fondurilor structurale din cadrul Programului Operational Sectorial „Cresterea Competitivitatii Economice” 2007-2013 – Axa III „Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru sectoarele privat si public” – Domeniul Major de Interventie 2 „Dezvoltarea si cresterea eficientei serviciilor publice electronice moderne” – Operatiunea 1 „Sustinerea implementarii de solutii de e-guvernare si asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”.