Actuala criza economica a dus la scaderea numarului de utilizatori de telefonie mobila in primul semestru al acestui an, pentru prima oara in industria de profil romaneasca, conform datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Numarul cumulat de utilizatori de telefonie fixa si mobila a ramas aproximativ acelasi, crescand in retelele fxe mai mult decat a scazut in cele mobile, unde numarul de utilizatori activi a inregistrat o scadere usoara. In plus, dupa cum arata presedintele ANCOM, Catalin Marinescu (foto), este posibil ca aceasta scadere sa fie chiar o eroare de calcul, intrucat numarul de utilizatori de telefonie mobila a scazut cu mai putin de 100.

"Este posibil sa fie vorba chiar de o stagnare, si nu neaparat de o scadere. Mai mult, este posibil ca informatiile raportate de catre operatori sa fie o eroare de calcul. Oricum, piata de comunicatii se comporta bine in raport cu criza economica actuala, fapt demonstrat de traficul cumulat de voce, care a crescut cu 34% in primele sase luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada din 2008", a aratat Marinescu, prezent la a XVIII-a editie a Global Forum.

Forumul este unul din cele mai importante evenimente IT la nivel mondial si se desfasoara, anul acesta, la Bucuresti.

In semestrul urmatoar, Marinescu crede ca se va inregistra o scadere mai mica decat pana acum si ca lucrurile se vor imbunatati pe zona de telefonie, in ton cu situatia generala economica.

Potrivit presedintelui ANCOM, doi factori au stat la baza crearii acestei situatii in piata "concurenta, tot mai acerba" si criza economica. Acesti factori au dus la marirea numarului de oferte puse la dispozitia utilizatorilor de telefonie, care au vorbit cu 30% mai mult in S1 2009 fata de aceeasi perioada a anului trecut, platind chiar mai putin decat inainte.

"Traim o perioada de criza. Operatorii sunt constienti de acest lucru si se lupta pentru a-si pastra cel putin baza de clienti. In opinia mea, cresterea traficului total de voce originat in retelele de telefonie mobila, peste 19,5 miliarde minute, s-a datorat noilor oferte cu minute incluse in retea si in afara retelei lansate de operatori pe piata locala ca urmare a crizei, dar si a reglementarii", a explicat Catalin Marinescu.

In plus, in perioada analizata (n.r. - primul semestru din 2009), penetrarea telefoniei fixe la suta de locuitori a atins un nou maxim istoric, 24,7%.

Penetrarea si utilizarea broadband a crescut si ea, broadbandul mobil inregistrand o rata de 58% la sase luni, pe fondul dezvoltarii retelelor 3G si a orientarii romanilor catre terminale de business, de tip smartphone.

"Utilizatorii romani apreciaza din ce in ce mai mult capacitatea operatorilor de a-si adapta preturile la conditiile economice curente, ca si deschiderea catre inovatie si investitiile in dezvoltarea bazei de servicii oferite acestora", a completat el.

In Statele Unite ale Americii, ca si in China, implementarea si dezvoltarea Internetului mobil in banda larga a explodat in numai cativa ani, ajungand astazi la o rata de penetrare de aproximativ 63%, in comparatie cu anul 2000, cand in SUA, de exemplu, rata de adoptare a Internetului mobil era de numai 6%. In China, in prezent sunt peste 30 de milioane de utilizatori ai platformelor e-commerce, in vreme ce rata de penetrare DSL, principala cale de accesare a Internetului in banda larga, se apropie de 82%.

Anul trecut, veniturile inregistrate din serviciile de comunicatii electronice la nivel local au atins valoarea de 4,5 miliarde euro. In primul semestru al acestui an, ele au scazut, cel mai probabil, insa o cifra exacta nu poate fi confirmata in acest moment, dupa cum arata reprezentantul Autoritatii de reglementare in comunicatii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri