Companii de la Apple la Novartis la LG Chem reusesc sa castige profituri tot mai mari la nivel global, folosind masuri de productivitate pentru a eficientiza lucrul angajatilor si activitatea fabricilor, relateaza Mediafax.

Din 11 aprilie, 71% dintre companiile membre ale MSCI World Index au depasit estimarile analistilor privind profitul, potrivit datelor Bloomberg. Profiturile celor 188 de companii au depasit asteptarile cu 8,8%.

Novartis a redus costurile de achizitie cu pana la 8% pe an. LG Chem are o profitabilitate superioara pe segmentul petrochimic datorita cererii mai ridicate in urma problemelor cu care se confrunta rivalii din Japonia.

Productivitatea din Statele Unite, masurata ca productie pe angajat pe ora, a urcat cu 3,9% anul trecut, cel mai mult din 2002, potrivit statisticilor lansate in luna martie de Departamentul pentru Munca. In acelasi timp, costul fortei de munca a scazut cu 1,5%, dupa un declin de 1,6% in 2009, care a marcat prima retragere din perioada 1962-1963.

In Marea Britanie, productivitatea a urcat cu 0,8% in trimestrul al patrulea din 2010 fata de aceeasi perioada a anului anterior, potrivit Biroului National de Statistica de la Londra.

Productivitatea din Europa a urcat in martie in cel mai dinamic ritm din iulie 2010, potrivit unui studiu prezentat recent de Markit Economics.

Citeste si:

Totodata, pe fondul cresterii cererii, companiile vor investi mai mult si vor face angajari, potrivit analistului Jeffrey Shappe de la Sterling Capital Management.

"Companiile au scos cam tot ce se poate din productivitate si vor fi nevoite sa tina pasul cu vanzarile. Surpriza din acest an va fi rata ridicata de angajare", sustine el.

Numarul angajatilor din economia americana a crescut constant inca din luna octombrie, iar rata somajului a scazut in martie la minimul ultimilor doi ani, de 8,8%.

MSCI World Index, care masoara performantele bursiere ale celor mai mari companii listate la nivel mondial, a urcat cu 6,3% de la inceputul acestui an pana pe 21 aprilie, evolutie similara cu cea a indicelui american Standard & Poor's 500.

Revenirea economiei stimuleaza cererea pentru bunuri si servicii, impingand fabricile catre capacitatea maxima si ajutand companiile sa obtina rezultate mai bune din investitiile in marketing si vanzari.