Scopul este ca acestea sa nu contamineze mediul odata cu ajungerea vehiculelor la sfarsitul duratei de viata utila, scrie Mediafax.

O cerere similara a fost adresata de CE Slovaciei.

Legislatia care vizeaza vehiculele scoase din uz trebuia sa intre in vigoare la sfarsitul anului trecut, se arata intr-un comunicat al CE. La sfarsitul lunii ianuarie, Comisia a transmis Romaniei si Slovaciei scrisori de punere in intarziere.

Romania a raspuns ca o lege de transpunere a directivei este avuta in vedere, dar nu a fost inca adoptata, si nu a comunicat CE niciun termen in acest sens, se arata in comunicat. Slovacia a anuntat ca va adopta in aprilie un decret in sensul cererii executivului comunitar, dar acest lucru nu s-a intamplat.

Citeste si:

"La recomandarea comisarului pentru mediu, Janez Potocnik, Comisia trimite, asadar, avize motivate si solicita tarilor sa se conformeze in termen de doua luni. In cazul in care cele doua tari nu fac acest lucru, Comisia poate deferi cazurile Curtii de Justitie a UE", potrivit comunicatului.

Romania trebuie sa transpuna in legislatia nationala o directiva din 2011, privind vehiculele scoase din uz, care actualizeaza lista materialelor si componentelor exceptate de la interdictia privind utilizarea plumbului, a mercurului, a cadmiului si a cromului hexavalent pentru vehiculele introduse pe piata dupa 1 iulie 2003.

Directiva modifica reglementari comunitare din 2000, care prevad ca statele trebuie sa instituie sisteme de colectare si sa se asigure ca vehiculele ajunse la sfarsitul duratei de viata utila sunt transferate catre instalatii de tratare autorizate si dezmembrate inainte de tratare. Tarile membre trebuie sa se asigure ca toate componentele periculoase din punct de vedere ecologic sunt valorificate.