La aproximativ doua saptamani dupa ce a respins o oferta de preluare in valoare de 8,75 miliarde lire sterline (15,35 miliarde dolari), sau 810 pence per actiune, lansata de grupul spaniol Ferrovial, operatorul aeroportuar britanic BAA Plc a anuntat, duminica seara, ca a respins ca insuficienta o alta oferta de 9,4 miliarde lire sterline (16,5 miliarde dolari), sau 870 pence per actiune, lansata de un grup de investitori care includea si banca americana de investitii Goldman Sachs, informeaza Rompres.

"BAA confirma ca la data de 30 martie 2006 a primit o oferta potentiala, de 870 pence per actiune, din partea unui consortiu care includea si Goldman Sachs", a anuntat firma britanica precizand ca oferta a fost respinsa de consiliul sau de administratie deoarece nu reflecta valoarea adevarata a companiei. BAA a subliniat ca nu a mai primit nici o alta oferta din partea consortiului in perioada care a trecut dupa 30 martie, neexistand nici o certitudine cu privire la o viitoare oferta imbunatatita.

Joi seara actiunile BAA au terminat sedinta de tranzactionare la valoarea de 836 pence, ceea ce ridica valoarea totala a companiei la peste noua miliarde lire sterline. BAA opereaza aeroporturile londoneze Heathrow, Gatwick si Stansted dar si aeroporturile din Budapesta, Sydney si Bristol. Recent organismul de reglementare a aviatiei civile din Marea Britanie a anuntat ca orice firma interesata de preluarea BAA ar trebui sa includa in strategia sa si un program major de modernizare a facilitatilor aeroportuare detinute de BAA in Marea Britanie.

Citeste si:

La data de 7 aprilie 2006 BAA a respins o oferta de 15,35 miliarde dolari lansata de un consortiu format de Ferrovial impreuna cu GIC Special Investments (Singapore) si Caisse de depot et placement du Quebec (Canada). Analistii sunt insa de parere ca, dupa o noua runda de negoceiri cu actionarii BAA, firma spaniola va face o noua oferta imbunatatita in urmatoarele luni.

In ultima vreme aeroporturile din Europa au atras numerosi investitori, avand in vedere estimarile potrivit carora traficul aerian in Europa se va dubla pana in 2020 ajungand la doua miliarde pasageri pe an. La sfarsitul anului trecut BAA a reusit sa preia controlul la aeroportul international de la Budapesta cu o oferta de 2,2 miliarde dolari, oferta superioara celei depuse de grupul german Hochtief.