Directiva 2012/34/UE urmareste crearea unui spatiu feroviar unic la nivelul UE. Ea impune statelor membre sa isi bazeze relatiile cu administratorii de infrastructura pe contracte multianuale, cu obligatii reciproce in ceea ce priveste modul in care sunt efectuate platile si calitatea serviciilor de infrastructura care trebuie furnizate companiilor feroviare, conform News.ro

De asemenea, ea cuprinde cerinte privind transparenta financiara, companiile feroviare si administratorii de infrastructura fiind obligati sa pastreze si sa publice conturi separate. Statele membre au avut obligatia de a se conforma directivei pana la 16 iunie 2015. Intrucat cele trei state membre mentionate nu au facut acest lucru, Comisia le-a trimis o scrisoare de punere in intarziere in iulie 2015, urmata de un aviz motivat in februarie 2016.

Pentru ca nu s-au conformat directivei, Romania, Grecia si Luxemburg au fost trimise in fata Curtii de Justitie a Uniunii Europene, la solicitarea CE, care cere ”plata unei penalitati zilnice pana cand directiva este transpusa in totalitate in legislatia nationala”.

”Comisia propune penalitati zilnice de 30.310,8 euro pentru Grecia, de 8.710 euro pentru Luxemburg si de 29.091,4 euro pentru Romania”, se arata in comunicat.

Sursa foto: Garry L./ Shutterstock