Serviciul de recuperare a TVA-ului, care nu este disponbili pentru moment in Romania, are trei elemente: un ghid de cele mai bune practici de educare a companiilor in privinta celor mai eficiente metode de recuperare a taxei, un instrument de raportare cu informatii online privind gradul de recuperare a TVA-ului in diferite tari si parteneriatul cu o companie, Meridian, care va usura procesul de recuperare a TVA-ului.

Primul serviciu va ajuta firmele care detin carduri MasterCard Corporate sau Purchasing sa-si optimizeze programele lor de carduri, printr-o oferta de sfaturi practice privind recuperarea taxei. Al doilea serviciu permite posesorilor de carduri MasterCard sa vada in timp real, cat TVA au platit ca urmare a cheltuielilor efectuate pe card, dar si o estimare a cat pot recupera.

Prin al treilea serviciu, Meridian va administra toti pasii de la primirea facturilor, la rambursarea taxei - lucru care poate fi facut in moneda pe care o alege compania - direct in contul de la banca, la rate prenegociate.

“Faptul ca peste 86% dintre companiile din UE intampina dificultati la recuperarea TVA-ului platit in afara tarii si renunta in fiecare an la 5 miliarde de euro echivalentul TVA-ului cuvenit, pozitioneaza initiativa noastra ca pe o solutie unica, automatizata de a ajuta emitentii nostri si clientii acestora”, a declarat directorul din cadrul MasterCard Worldwide, Steve Abrams.