McDonald's tocmai desfasoara un experiment care contrazice imaginea de tejghea si restaurant drive-in pe care gigantul american si-a construit-o de-a lungul timpului. Noile restaurante ofera confortul, ambianta si meniul unor localuri de lux, combinate cu preturile mici, de fast-food.

Noile restaurante elegante, deschise de McDonald's in Europa, i-au adus gigantului american castiguri considerabile. Profitul operational al companiei a crescut cu 38% in primul trimestru din 2007, iar vanzarile au urcat cu noua procente. Avand in vedere faptul ca francizele suporta majoritatea costurilor de renovare, miscarea nu reprezinta o povara financiara pentru compania-parinte.

Michael Heinritzi este detinatorul a 30 de francize McDonald's in sudul Germaniei, printre care si un restaurant luxos, cu canapele din piele si podele din lemn masiv. McCafe-ul de langa serveste paste, tiramisu si capuccino in cesti de portelan chinezesc. Cheltuielile pentru renovarea localului au ajuns la 750.000 de euro, pe care Heinritzi spera sa ii recupereze in patru pana la sase ani. Preturile in restaurantul elegant sunt mai mari, insa vanzarile au crescut proportional. Clientii McDonald's ii includ acum si pe oamenii de afaceri, care intra dimineata pentru o ceasca de cafea.

McDonald's a renovat pana acum 2.000 din cele 6.400 de localuri din Europa – a doua piata ca marime, dupa continentul nord-american. Inca 600 astfel de restaurari sunt planuite anual, sub zece modele de design, cu nume ca Urban, Qualite sau Less Is More.

Citeste si:

Spre deosebire de americani, europenii apreciaza un restaurant cu clasa, unde pot sa manance bine, intr-o atmosfera placuta, crede Heinritzi. McDonald's are in plan si alte schimbari, cum ar fi Internetul wireless si multe McCafe-uri – mici cafenele in interiorul unui restaurant. Numarul de McCafe-uri va depasi 1.500 de unitati pana la sfarsitul lui 2007, fata de cele aproximativ 1.000, existente la inceputul anului. Cele mai multe vor fi deschise in Europa si in Australia.

In luna mai a acestui an, McDonald's a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor din ultimii trei ani, de 8,7%. Pe piata americana, vanzarile McDonald's au crescut cu 7,4%, in timp ce pe cea europeana a fost atins procentul de 8,9%.

Vanzarile inregistrate de filiala romaneasca a gigantului american in 2006 s-au ridicat la peste 225 milioane lei, in crestere cu 24% fata de anul anterior. Pentru acest an reprezentantii companiei estimeaza o crestere de aproximativ 13 procente, ceea ce sugereaza o cifra de afaceri de peste 255 milioane lei (76 milioane euro).