McDonald's are ca strategie cresterea numarului de clienti in cafenele prin rapiditatea si comoditatea serviciilor, aducand astfel ceva din regimul restaurantelor sale. Grupul american de fast-food, McDonald's, prezent pe piata din Japonia din 1970, propune in cafenele sale o gama de bauturi calde, dar si reci.

"Ne asteptam sa captam o noua clientela, cu scopul de a mari numarul clientilor fideli", a declarat reprezentantul McDonald's din Japonia, Eikoh Harada.

Miercuri a avut loc deschiderea McCafe din cartierul central Ebisu din Tokio, unde piata de cefenele concurenta este deja consolidata. Salariatii si studentii frecventeaza aceste lanturi de cafenele pentru a dejuna in graba, sau pentru a petrece ore in sir citind sau studiind, intr-o ambianta linistita.

Citeste si:

Japonia, tara traditionala a ceaiului, a cunoscut o explozie a numarului de cafenele dupa sosirea pe piata din Tokio a companiei Starbucks in 1996.

McDonald's a anuntat in aprilie vanzarea a aproximativ 1.600 de restaurante in America Latina si in Caraibe, astfel incat sa isi poata concentra resursele in pietele in care vede o mai mare oportunitate de crestere, cum ar fi China. Veniturile totale ale lantului de restaurante au crescut cu 12%, pana la 6,01 miliarde dolari. Analistii se asteptau la venituri medii de 5,90 miliarde dolari, potrivit Reuters Estimates.