Tranzactia are loc dupa o perioada de cinci ani in care retailer-ul american a investit in afacerea Seiyu, in incercarea de a aduce lantul japonez pe profit. In 2002, Wal-Mart a achizitionat 50,9% din actiunile companiei japoneze.

Ca o ultima masura de a imbunatati performantele retailer-ului Seiyu pe piata japoneza aflata in scadere inca de anul trecut, Wal-Mart a decis achizitionarea completa a pachetului de actiuni. “Detinand in intregime Seiyu, va fi mai usor pentru Wal-Mart sa impuna restructurarea drastica care se cere in acest caz”, a declarat Koichiro Ogawa, analist al Cosmo Securities in Tokyo, adaugand ca multe din magazine ar trebui inchise, fiind posibila o renovare a outlet-urilor.

In acelasi timp, revitalizarea pietei japoneze de retail ar asigura indeplinirea obiectivelor Wal-Mart pentru anul in curs, conform declaratiilor lui Lee Scott, CEO Wal-Mart. Acesta si-a propus ca afacerile internationale derulate de companie sa majoreze vanzarile grupului, atragand o treime din profit. Masura se impune ca urmare a ritmului lent de crestere a pietei americane.

Anul trecut, Wal-Mart a raportat o crestere a vanzarilor de 2,1% in Statele Unite, cea mai mica evolutie din istoria retailer-ului american, care isi raporteaza rezultatele financiare inca din 1980. Vanzarile la nivel international au crescut insa cu 30% pana la 77,1 miliarde din totalul incasarilor de 345 miliarde inregistrate de companie.