Schultz, care a fost director executiv intre 1987 si 2000, a declarat ca Starbucks isi va inchide magazinele din SUA care merg in pierdere, sporindu-si dezvoltarea pe plan international.

Investitorii au redus valoarea celui mai mare lant de cafenele din lume la 13 miliarde de dolari in 2007, din cauza vanzarilor slabe din SUA.

In luna august, Jim Donald a declarat ca o diminuare a cheltuielilor pe fondul slabirii economiei a reprezentat unul dintre motivele pentru care numarul clientilor a crescut cu mai putin de 1% in trimestrul precedent.

Donald a devenit CEO al Starbucks in 2005, devenind in 2002 presedintele diviziei din America de Nord.

Inainte de Starbucks, a fost CEO al lantului de supermarketuri Pathmark.

Ingrijorarile privind reducerea vanzarilor din SUA, preturile mari si concurenta facuta de rivali precum McDonald's au nelinistit Starbucks pentru mai multa vreme.

Citeste si:

O intrebare este cum se vor schimba lucrurile dupa numirea lui Schultz, care a fost intotdeauna un presedinte activ, in functia de CEO.

Odata cu incetinirea extinderii lantului de magazine in SUA, Starbucks a anuntat si o imbunatatire a performantei magazinelor existente.

Intr-o scrisoare adresata executivului companiei si lui Jim Donald anul trecut, Schultz atragea atentia asupra faptului ca aparatele din cafenele, vanzarea de cafea in pungi si noul design au condus la o sterilizare a lantului de cafenele, ce a atras concurenta companiilor de fast-food si a altora.

Schultz a recunoscut ca a fost la randul sau responsabil pentru multe dintre lucrurile pe care le condamna in scrisoare, insa a afirmat ca este primul care recunoaste ca Starbucks se indeparteaza de imaginea pe care o reprezenta la inceput.

Schultz a achizitionat Starbucks Coffee Company in 1987 si a transformat micul magazin din Seattle intr-una din cele mai cunoscute marci la nivel mondial.

In prezent, Starbucks are 15.000 de cafenele, dintre care 10.000 in Statele Unite ale Americii